Przedmiotem inwestycji jest budowa ok. 7,5 km drogi ekspresowej S-2 na odcinku od węzła Lotnisko do węzła Puławska wraz z łącznikiem lotniskowym do węzła Marynarska (S-79), co stanowi II etap zadania inwestycyjnego: „Budowa drogi ekspresowej S-2 na odcinku węzeł Konotopa – węzeł Puławska wraz z odcinkiem drogi ekspresowej S-79 węzeł Lotnisko – Marynarska."

Kontrakt zawarty z konsorcjum: TEERAG-ASDAG POLSKA Sp. z o.o./ TEERAG-ASDAG Aktiengesellschaft, Wiedeń / Intop Tarnobrzeg Sp. z o.o., o wartości umownej 1.123 mln zł zostanie wykonany w ciągu 22 miesięcy od rozpoczęcia robót (nie wliczając 3 miesięcznych okresów zimowych), czyli do kwietnia 2012 roku.

Inwestycja zaprojektowana została przez biuro projektowe DHV Polska Sp. z o.o.

W zakres przedsięwzięcia wchodzi budowa dwóch jezdni po trzy pasy ruchu dla: drogi ekspresowej S-79 (Trasa NS) od węzła „Marynarska”do węzła „Lotnisko” orazdrogi ekspresowej S-2 (Trasa POW) od węzła „Lotnisko” do węzła „Puławska”.

Budowa drogi umożliwi alternatywne, w stosunku do ul. Rzymowskiego i Marynarskiej, powiązanie południowych dzielnic Warszawy (Ochota, Ursynów, Piaseczno, Wawer) oraz ułatwi dojazd do Międzynarodowego Portu Lotniczego Okęcie im. Fryderyka Chopina.

W celu powiązania planowanej trasy z układem lokalnym zaprojektowano: 4 węzły drogowe (Puławska, Lotnisko, MPL Okęcie i Marynarska), sieć dróg serwisowych, przepusty drogowe, przebudowę i usunięcie kolizji (sieci trakcyjnej PKP, telekomunikacyjnych, energetycznych,instalacji wodno-kanalizacyjnej),budowę urządzeń odwadniających, budowę urządzeń ochrony środowiska: ekranów akustycznych, separatorów, pasów zieleni,przebudowę torowiska tramwajowego wraz z pętlą (ul. Marynarska), budowę kładki dla pieszych w rejonie węzła MPL Okęcie, budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, przebudowę ulic – Puławska, Taneczna, Poloneza, Oberka, Karnawał, Terleckiego, Kinetyczna, Wirażowa, Marynarska, Sasanki, Taśmowa zgodnie z decyzją lokalizacyjną w liniach rozgraniczających inwestycji.

Podstawowe parametry techniczne:- klasa drogi: S – ekspresowa- prędkość projektowa: 80 km/h- szerokość jezdni: dwie jezdnie po 3x3,5 m- szerokość pasa dzielącego: 4,0 m- obciążenie nawierzchni: 115 kN / oś.

Źródło: GDDKiA