Dynamiczny system poziomowania reflektorów głównych jest gwarancją, iż reflektory zawsze zachowają nakazane przepisami poziomowanie - zarówno przy zmianie obciążenia pojazdu, jak też przy ruszaniu i hamowaniu. Nie ma więc groźby oślepiania jadących z przeciwka.Tylne lampy zespolone ze światłowodami i diodami świetlnymi LED.Kształt tylnych lamp zespolonych C4 Picasso przypomina żagiel. Hella dostosowała technologię oświetleniową wnętrza lampy do tego płynnego kształtu zewnętrznego. Wraz z segmentami LEDumieszczonymi w górnych, środkowych i dolnych fragmentach światłowodów, funkcję tylnych świateł pozycyjnych przejmują cztery trójwymiarowe, plastikowe, światłowodowe pryzmaty, ułożone równolegle, trójwymiarowo. Segmenty LED są wyposażone w cztery diody świetlne każdy. Światło cofania i kierunkowskazu umieszczone są pod gładką szybą po prawej, obok światła pozycyjnego. Do tych funkcji, podobnie jak to jest w przypadku światła stopu po prawej na dole, źródłami światła są tu 21-watowe żarówki.Przyjazne oświetlenie wnętrza.Podczas tworzenia oświetlenia wnętrza nie ma mowy o jednym decydującym czynniku - ważne są wszystkie. Z jednej strony, technika daje projektantom wnętrza nowe możliwości tworzenia niezwykłych lampek, światełek czy deseni i aranżacji. Z drugiej jednak, dyskretne oświetlenie podkreśla przestronność kabiny podczas jazdy w ciemności, czemu towarzyszy poczucie większego bezpieczeństwa.Ponadto dobrze dobrane światłopozwala oczom pasażerów auta na lepsze dostosowanie się do jazdy nocnej. W ten sposób gdy na oczy kierowcy padnie światło z lamp pojazdu jadącego z przeciwka, szybciej reagują one na zmiany intensywności oświetlenia. Przyczynia się to do podniesienia poziomu bezpieczeństwa. W Citroënie C4 Picasso hellowska koncepcja oświetlenia wnętrza wykorzystywana jest w kokpicie, w schowkach ponad zasłonami przeciwsłonecznymi oraz w tapicerce drzwiowej.Standardowym wyposażeniem C4 Picasso jest pojemnościowy sensor oświetlenia schowka w desce rozdzielczej. Jest to urządzenie decydujące o włączeniu oświetlenia na bazie szacunku objętości wnętrza schowka. Dzięki temu np. sensor wyczuwa wsuwaną do schowka dłoń nawet wówczas, jeśli jest on zasłonięty jakimś przedmiotem. Szybkość reakcji czujnika, jego czułość i sposób oświetlania można regulować w zależności od wymagań kierowcy.Ta koncepcja oświetlenia doskonale nadaje się do zastosowania we wszelkich schowkach - na mapy, w konsoli środkowej czy w desce rozdzielczej.
Rozwiązania Helli w C4 Picasso
Dynamiczne oświetlenie zakrętowe realizowane jest dzięki modułom biksenonowym, wychylnym w zakresie 15 stopni. Dzięki temu kierowca ma więcej czasu na rozpoznanie przebiegu drogi oraz ewentualnych przeszkód.