Lancer Sports Sedan ma 457 cm długości i 176 cm szerokości, jego zadaniem jest wprowadzenie do rodziny Mitsubishi Motors Europe pełnej gamy nowych wersji, począwszy od podstawowego, 1.5-litrowego 110 konnego silnika benzynowego, poprzez modele z jednostkami benzynowymi 1.8 (144 KM) oraz Dieslem 2.0 osiągającym maksymalnie 140 KM, a kończąc na całkowicie nowym Lancerze Evolution, który po raz pierwszy stanie się członkiem rodziny modelu Lancer.Z jednostkami napędowymi współpracuje 5-biegowa przekładnia manualna (1.5 i 1.8), oraz 6-biegowa przekładnia manualna (2.0 DiD), przekładnia CVT z łopatkami do zmiany biegów i systemem adaptacyjnej kontroli przełożeń INVECS II będzie oferowana z silnikiem 1.8, a 4-biegowy automat zakupimy jedynie z silnikiem o pojemnośći 1.5 l.W 2008 roku, do rodziny Lancera dołączy nowy 5-drzwiowy Lancer Sportback który ma wzmocni rodzinę modelu Lancer. Nawiązujący do coupe profil samochodu - zainspirowany ekscytującym modelem koncepcyjnym o tej samej nazwie, pokazanym we Frankfurcie w 2005 roku - powinien spodobać się europejskim kierowcom, gustującym w autach typu hatchback.W chwili rynkowego debiutu nowy Lancer jest oferowny z dwiema jednostkami napędowymi benzyniakiem 1,5 oraz turbodieslem 2,0. Za najtańszą wersję benzynową zapłacimy 59 990 zł a za turbodiesla 78 990 zł.źródło: Mitsubishi
Ruszyła sprzedaż Lancera
Nowa generacja Lancera nawiązuje do filozofii modelu Lancer, którego "standardowe" wersje pierwszej i drugiej generacji nawiązywały do braci o wysokich osiągach czyli modeli 1600 GSR i EX2000 Turbo. Obecnie wkracza do polskich salonów najnowsza model Lancera nawiązujący swoją stylistyką do sportowych tradycji marki.