Także dość rewolucyjna "307" zdążyła się już spodobać i skutecznie walczy o swą pozycję. Nadszedł więc czas na nadrobienie zaległości w innych segmentach rynkowych.Zdjęcia, które prezentujemy, to komputerowo opracowane fotografie szpiegowskie, ale wszystko wskazuje na to, że właśnie tego powinniśmy się spodziewać. Tego, to znaczy zlikwidowania braku modelu kombi w klasie B oraz odnowienia najmniejszego typoszeregu, czyli znanego już od sierpnia 1991 roku samochodu o nazwie 106.Jeśli chodzi o model 206 Break, to aż dziwne, że Francuzi czekali z wersją kombi aż tak długo. "206" cieszyła się od początku sprzedaży o wiele większym zainteresowaniem od modelu większego, 306, a w klasie subkompaktowej już od dawna istnieje wiele samochodów kombi opartych na popularnych małych hatchbackach. No cóż, lepiej późno niż wcale - tym bardziej jeśli nowa wersja będzie rzeczywiście tak atrakcyjna, jak to by wynikało ze zdjęcia.Samochód ten zostanie przez Peugeota zaprezentowany jeszcze w tym roku, a jego sprzedaż rozpocznie się w pierwszym kwartale 2002, tuż przed spodziewanym na maj liftingiem całej gamy 206. Wersja Break będzie swego rodzaju "pierwszą jaskółką" restylingu, jako że właśnie tu znajdziemy planowane do nowej "dwieścieszóstki" zmodyfikowane zawieszenie tylne. Do napędzania małego kombi zastosowana będzie ta sama paleta silników co w modelu podstawowym - z jednym wyjątkiem. Będzie tu bowiem dostępny także silnik 2.0 HDi o mocy 110 KM z filtrem cząstek stałych.Inaczej przedstawia się sprawa z modelem 107. Jego poprzednik, który furory raczej nie zrobił, jest w sprzedaży od 1991 roku, a przez ostatnich 10 lat przeszedł tylko restyling i drobne retusze. Następca, zgodnie z logiką Peugeota nazwany 107, ma się jednak pojawić dopiero w lecie 2003 roku. Nie wiadomo, czym spowodowane jest tak silne opóźnianie działań na niwie może nie tak bardzo prestiżowej jak klasa wyższa, ale przecież stanowiącej o pozycji rynkowej producenta."Stosiódemka" będzie miała identyczną bazę konstrukcyjną, jak przewidywany także na ten okres mini-CitroĎn C2. Już ze zdjęcia wynika, że spodziewać się należy dużej przestronności wnętrza przy zminimalizowanym bagażniku (skrajnie małe zwisy przedni i tylny, daleko w przód pociągnięta przednia szyba), a więc auto to będzie typowo miejskim pojazdem. Prawdopodobnie więc wykorzystane w aucie silniki dostosowane będą wyłącznie do potrzeb ruchu miejskiego.Peugeot 206 BreakPrezentacja: koniec roku 2001, debiut: pierwszy kwartał 2002. Silniki 60-137 KM, w tym trzy diesle 71-110 KMKonkurenci 206 BreakPomysł z dodaniem "plecaka" do samochodu klasy B ma już swoje lata, stosowany jest obecnie przez wielu producentów. Na naszym rynku nie stanowi nowości, przecież jeszcze na początku lat dziewięćdziesiątych mieliśmy okazję poznać Skodę Favorit. Auta subkompaktowe są pojazdami popularnymi, jako że lepiej pasują do codziennego przemieszczania się w warunkach wielkomiejskich od modeli większych, a powiększenie karoserii o spory bagażnik nie zmienia ich wymiarów zewnętrznych na tyle znacznie, by zatraciły swe zalety związane z łatwością parkowania czy oszczędnością zużycia paliwa. Peugeot 206 Break znajdzie się więc w dobrym towarzystwie, choć łatwo mu nie będzie...
Ryk lwiątka
P eugeot skupiał się ostatnio na zupełnie innych klasach samochodów, pozostawiając klientów na auta mini i segmentu B niemal zupełnie bez "opieki". Ale model 607 już się zadomowił na europejskim rynku, zdobywając wielkie uznanie, podobnie było z najnowszymi silnikami wysokoprężnymi i ich systemami oczyszczania.