W przeszłości bardzo oryginalna i idąca własną drogą marka Saab również nie wytrzymała nacisku i uległa unifikacji koncernowej. Na podzespołach koncernowego współgracza Chevroleta Trailblazer zbudowano aktualnie największego Saaba, model SUV 9-7X. Ten najprawdopodobniej jednak w roku 2010, w ramach oszczędności w koncernie GM, zakończy swoją karierę bez bezpośredniego następcy. Jednak fani terenowych Saabów nie muszą być z tego powodu zmartwieni. Jeszcze przed odejściem 9-7X, na rynku pojawi się zupełnie nowy Saab kategorii CUV (Cross Utility Vehicle). Taką informację uzyskało pismo Ward’s Auto od dyrektora generalnego Saab USA, Jaya Spenchiana.

Nie ujawnił on, jakie rozwiązania techniczne przyszła, kompaktowa i bardziej oszczędna terenówka wykorzysta, jednak można oczekiwać, że auto zbudowane będzie na wspólnej platformie z przygotowywanym CUV Cadillac BLX, które sprzedawane będzie wyłącznie na rynku europejskim. Oczekuje się, że oba auta będą wytwarzane w zakładach w szwedzkim Trollhätan. Cena podstawowa będzie zbliżona do najdroższych wersji modelu 9-3, a design auta ma nawiązywać do nowej linii stylistycznej zaprezentowanej na aucie studyjnym Saab Aero X.