Bramy szwedzkiego zakładu w Trollhättan opuścił ostatni egzemplarz modelu Saab 9-5 pierwszej generacji. Od 1997 roku powstało prawie pół miliona tych aut.
Długi cykl modelowy jest typowym dla marki Saab. Dla porównania słynny typ 99 produkowany był przez 16 lat. Natomiast model 9-5 pierwszej generacji powstawał przez ponad 12 lat, a ostatni egzemplarz zjechał z taśmy 1 lutego 2010 roku.
Model ten wprowadził wiele rewolucyjnych innowacji jak m.in. aktywne zagłówki, wietrzone siedzenia, a także od 2005 roku silniki BioPower przystosowane do etanolu E85.Saab 9-5 był jednym z pierwszych masowo produkowanych samochodów, do których montowano tylko silniki z turbodoładowaniem. Podstawą były czterocylindrowe jednostki B205 i B235 (pojemność skokowa 2,0 i 2,3 l), które wraz z pierwszą generacją kończą swój żywot.
Nowy model 9-5 otrzyma jedynie silniki oparte na rozwiązaniach GM/Opel.
Ostatnim egzemplarzem pierwszej generacji był srebrny 9-5 SportCombi Griffin edition, który trafił do muzeum firmowego.
Obecnie z taśmy fabryki w Trollhättan wyjeżdżająjednie sedany 9-5 nowej generacji. Premiera tego modelu odbyła się we wrześniu 2009 roku we Frankfurcie nad Menem.
Od roku 1997 wyprodukowano 252.236 sedanów 9-5. Produkcję kombi 9-5 SportCombi rozpoczęto w 1998 roku i do momentu ukończenia produkcji powstało 231.357 egz.
Galeria zdjęć
1/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
1/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
2/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
2/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
3/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
3/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
4/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
4/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
5/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
5/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
6/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
6/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
7/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
7/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
8/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
8/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
9/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
9/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
10/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
10/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
11/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
11/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
12/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
12/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
13/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
13/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
14/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
14/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
15/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
15/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
16/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
16/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
17/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
17/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
18/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
18/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
19/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
19/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
20/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
20/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
21/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
21/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
22/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
22/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
23/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
23/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
24/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
24/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
25/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
25/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
26/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
26/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
27/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
27/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
28/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
28/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
29/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
29/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
30/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
30/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
31/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
31/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
32/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
32/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
33/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
33/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
34/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
34/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
35/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
35/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
36/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
36/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
37/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
37/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
38/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
38/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
39/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
39/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
40/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
40/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
41/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
41/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
42/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
42/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
43/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
43/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
44/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
44/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
45/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
45/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
46/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
46/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
47/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
47/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
48/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
48/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
49/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
49/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
50/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
50/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
51/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
51/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
52/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
52/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
53/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
53/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
54/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
54/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
55/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
55/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
56/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
56/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
57/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
57/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
58/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
58/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
59/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
59/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
60/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
60/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
61/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
61/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
62/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
62/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
63/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
63/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
64/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
64/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
65/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
65/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
66/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
66/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
67/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
67/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
68/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
68/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
69/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
69/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
70/70 Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
70/70
Żródło: Auto Świat
Saab 9-5: koniec produkcji pierwszej generacji
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.