Fiat Punto Evo
W wielu krajach Grande Punto to najlepiej sprzedające się auto w segmencie B. Podczas salonu we Frankfurcie zobaczymy jego odmłodzoną wersję. Mały „włoch” po liftingu będzie się nazywał Punto Evo. W standardzie znajdą się: układ Start&Stop, 7 airbagów i nowy systeme Blue&Me. Auto trafi do sprzedaży w październiku. Sukces zobowiązuje, nic więc dziwnego, że do zmian przy swoim bestsellerze Fiat zabrał się bardzo ostrożnie. Mimo to już na pierwszy rzut oka widać, że Punto pozostało Puntem.
Przednie światła są teraz większe i przypominają te stosowane w Bravo, a chromowana poprzeczka nad wlotem powietrza – tę z Fiata 500. Oprócz zmian stylistyki wiele nowości znajdziemy także pod blaszanym „ubraniem” karoserii. Nowa generacja silników benzynowych MultiAir ma elektrohydrauliczne sterowanie zaworami ssącymi, dzięki czemu można dowolnie sterować czasem ich otwarcia i w efekcie jednostka zużywa o 10 proc. paliwa mniej. Wszystkie silniki Punto Evo spełniają normę Euro 5. Jednostki MultiAir i diesle Multijet będą standardowo wyposażane w technikę Start&Stop. Od 2010 roku Punto oferowane będzie także w wersji z zasilaniem gazem ziemnym.
Największa nowość we wnętrzu Evo to nowy system Blue&Me, który powstał we współpracy z producentem nawigacji TomTom. Jego najważniejszy element to duży wyświetlacz na konsoli środkowej, który oprócz informacji z nawigacji i komputera pokładowego będzie pokazywał także instrukcje jak oszczędnie jeździć. Więcej o nowym Punto Evo
Citroën DS3
Na początku 2010 roku do sprzedaży wejdzie DS3 – Citroën, którego głównym zadaniem jest odebranie klientów Mini. Czy plan się powiedzie? W stosunku do niemieckiego konkurenta auto jest aż o 25 cm dłuższe, co ma znaleźć odzwierciedlenie w przestronności wnętrza. Techniczną bazę dla DS3 stanowiła druga generacja C3, która będzie świętowała swoją premierę także podczas frankfurckiego show. Do napędu auta przewidziano 3 silniki benzynowe (95, 120 i 150 KM) oraz dwa oszczędne diesle (90, 110 KM). Więcej o Citroenie DS3
BMW serii 5 GT
Kształt dachu jak w coupé, wysoka pozycja za kierownicą niczym w SUV-ie, a przestronność nadwozia i kufer z dużego kombi (pojemność od 440 do 1700 l) – BMW serii 5 Gran Turismo to połączenie cech wielu segmentów. We wnętrzu znalazły się 4 miejsca (każdy podróżny ma oddzielny fotel z dużym zakresem regulacji). Tylna klapa jest dzielona, dzięki czemu nawet zapakowanie dużych przedmiotów nie powinno stanowić większego problemu. Do napędu posłużą: jeden diesel (530d/245 KM ma zużywać zaledwie 6,5 l/100 km) oraz dwa silniki benzynowe (535i/306 KM oraz 550i/407 KM).
Audi A5 Sportback
Audi z happy endem. 4-drzwiowe coupé swoim wyglądem odwołuje się do sylwetki 100 Coupé S z 1969 roku. We wnętrzu znalazły się 4 fotele, a bagażnik przy normalnym położeniu siedzeń pomieści 480 l (wielkość zbliżona jak w Audi A4 Avant). Po ich rozłożeniu mamy do dyspozycji 980 litrów. Do napędu posłużą 3 silniki benzynowe (180, 211, 265 KM) oraz 3 diesle (170, 190 i 240 KM). Wersje o mocy ponad 200 koni mają standardowo napęd 4x4. Wszystkie jednostki spełniają normę Euro 5. Auto trafi do sprzedaży na początku 2010 roku.Więcej o Audi A5 Sportback
Dacia Stepway
Plastikowe nakładki na błotniki, aluminiowe progi i relingi – oto Sandero w wersji wyglądającej jak auto offroadowe. Od zmian stylistycznych znacznie ważniejsza jest technika. Niestety, dla fanów jazdy w błocie nie mamy najlepszych wieści. Sandero Stepway ma napęd na jedną oś. Zwiększono za to prześwit (o 20 mm) do 175 mm. Dzięki niewielkiemu rozstawowi osi (259 mm) i małym zwisom z tyłu i przodu auto może całkiem nieźle radzić sobie w łatwym terenie. Cena ok. 40 tys. złWięcej o Dacia Sandero Stepway
Renault Fluence
Auto wygląda jak Mégane, ma silniki Mégane’a, ale nazywa się Fluence i według oficjalnego komunikatu francuskiej firmy, choć zastępuje 4-drzwiowy kompakt, nie jest jego następcą... Trochę to wszystko skomplikowane, ale fakty są takie: Fluence ma tę samą platformę podłogową co Mégane i jest produkowany w Turcji. Do sprzedaży trafi na początku przyszłego roku. Klienci będą mieli do wyboru dwa silniki benzynowe (1.6/110 KM oraz 2.0/140 KM) oraz diesla 1.5 w dwóch wersjach mocy (90 i 110 KM). W 2011 roku w ofercie ma pojawić się także wariant elektryczny.
Auto mierzy 4,62 m długości, a rozstaw osi – 2,70 m. We wnętrzu zmieści się 5 osób, a bagażnik pomieści 530 l. Przewożenie dłuższych przedmiotów będzie możliwe dzięki składaniu oparcia tylnej kanapy. W wyposażeniu seryjnym Renault Fluence znajdziemy m.in.: 6 poduszek powietrznych, ESP, klimatyzację manualną, radio z CD. Za dopłatą dostępne będą m.in.: 2-strefowa klimatyzacja, nawigacja z ekranem 5,8”, skórzana tapicerka oraz zestaw audio o mocy 140 W z 8 głośnikami. Więcej o Renault Fluence
Saab 9-5
Na ten samochód Szwedzi kazali bardzo długo czekać! Kolejna generacja Saaba 9-5 bazuje na technice Opla Insignii, ma 5,01 m długości (aż o 24 cm więcej niż poprzednik), 513-litrowy bagażnik i będzie produkowana w szwedzkim Trollhättan. Pod maską trzy silniki benzynowe z doładowaniem (od 160 do 300 KM) oraz 2 diesle o pojemności 2 litrów i mocach 160 oraz 190 KM. Na rynku od przyszłego roku. Więcej o Saab 9-5
Mini Coupe
Znamy już Mini w wersji kombi, cabrio i oczywiście 3-drzwiowego hatchbacka. W 2010 roku do oferty dołączy także crossover. Co dalej? Może coupé? Prezentowany we Frankfurcie pojazd jest concept carem i od reakcji salonowej publiczności zależy, czy trafi w ogóle do produkcji. Pod maską auta kryje się 211-konny silnik benzynowy z odmiany John Cooper Works. W stosunku do wersji 3d 2-miejscowe nadwozie ma znacznie większą i bardziej płaską przednią szybę. Pod dużą tylną klapą kryje się 250-litrowy bagażnik. Kokpit auta pozostał niezmieniony, a skórzane siedzenie specjalnie do Mini Coupé uszyła włoska firma Paltrona Frau. Więcej o Mini Coupe
Mercedes Klasy E Kombi
O 3 cm dłuższy od limuzyny i o 1 cm od poprzednika (W211) – oto nowa klasa E w wersji kombi. Przy normalnym położeniu siedzeń pojemność bagażnika modelu T wynosi 695 l, a po ich rozłożeniu – 1950 l. Standardowo auto ma z tyłu pneumatyczne zawieszenie. Na rynku pojawi się w połowie listopada, ale już dziś można je zamawiać. Najtańsza odmiana – 200 CGI BlueEfficiency (184 KM) – kosztuje 172 500 zł.
Informacje o salonie
Internationale Automobilausstellung (IAA), czyli międzynarodowa wystawa samochodowa, jest organizowany we Frankfurcie nad Menem co 2 lata, zamiennie z salonem w Paryżu. 17 i 18 września są dniami dla profesjonalistów (przedstawicieli firm), publiczność może odwiedzać imprezę od 19 do 27 września. Oficjalny adres salonu: Ludwig-Erhard-Anlage 1, 60327 Frankfurt. Bilety: dla profesjonalistów – 45 euro; bilet weekendowy – 15 euro, w dni robocze – 13 euro. Dzieci, uczniowie i studenci – 7,5 euro, niepełnosprawni (wraz z osobą towarzyszącą) wstęp wolny. Bilety można kupić w kasach przed wejściem lub za pośrednictwem strony www.iaa.de, na której znajdują się także inne ważne informacje na temat frankfurckiego salonu. Relacja na żywo z tegorocznego salonu na: http://www.auto-swiat.pl