Stosunkowo znaczny dystans dzieli dwa pierwsze modele w rankingu: w okresie styczeń-listopad 2006 klienci zakupili 9 731 egzemplarzy modelu Skoda Octavia (druga lokata), o 5 190 sztuk mniej niż Fabii. O ile w przypadku lidera rynku odnotowano spadek wyniku skumulowanego o 3,1% rok do roku, o tyle sprzedaż drugiego w kolejności modelu wzrosła w tym czasie o 6,8%. Udziały rynkowe dwóch pierwszych modeli kształtują się na poziomie 6,9% i 4,5%.

Mimo dobrego wyniku listopadowego (1004 sztuki), w ciągu roku znacznie spadła sprzedaż trzeciego modelu w rankingu (Fiat Panda, 9 597 sztuk, -19,7% r/r), a jego udział zmniejszył się z 5,5% do 4,4%. Dwa kolejne miejsca zajmują modele Toyoty: Yaris i Corolla (odpowiednio: 8 512 i 8 358 sztuk, wzrost o 9,1% i spadek o 2,2%). Ich udziały rynkowe to 3,9% i 3,8%.

Kolejne trzy modele ze sprzedażą na poziomie ponad 7 tys. sztuk to Ford Focus (7 785 aut, -14,3%, 3,6% rynku), Opel Astra Classic (7 564 sztuki, +14,9% r/r, udział w rynku: 3,5%) i Fiat Punto, który wykazał w tym roku sprzedaż sumaryczną w ilości 7 040 sztuk (+81,6%) i uplasował się na ósmej pozycji z udziałem w rynku rzędu 3,2%, prawie dwukrotnie większym niż przed rokiem (1,8%).

Duży wzrost sprzedaży skumulowanej charakteryzuje również dwa ostatnie modele z pierwszej dziesiątki: Volkswagena Passata (5 946 aut, +78,7%) i Opla Astrę (5 301 sztuk, +122,9%). Oba te modele wykazują także znaczny wzrost udziałów rynkowych: Passat z 1,5% do 2,7%, Astra z 1,1% do 2,4%.

żrodło: Samar