W tegorocznym rankingu zadowolenia niemieckich kierowców, który został przygotowany przez ADAC, Subaru obroniło pierwsze miejsce, wyprzedając Jaguara i Porsche.

Uwagę wielu specjalistów zwrócił jednak sukces marki Dacia, która po raz pierwszy została oceniona w tym badaniu i od razu wskoczyła na piąte miejsce, zyskując łącznie notę „bardzo dobrą”. To potwierdza, że niemieccy klienci są na 100% procentzadowoleni z zakupu Logana lub Sandero.

Ranking ADAC 2008, obejmujący w sumie 32 marki samochodowe, powstał na podstawie opinii zebranych wśród około 43 tysięcy osób, które poproszono o ocenę swojego auta oraz jakości obsługi serwisowej w skali od 1 (najwyższa nota) do 5 (najniższa).

Nad Renem Dacię reprezentuje obecnie około 300 punktów dealerskich.

Dacia to solidność i niezwykle konkurencyjne ceny. Żadna inna firma na rynku niemieckim nie ma aktualnie w ofercie kombi kosztującego tylko 8 400 euro (Logan MCV). Co więcej, importer rywalizuje z Ładą o tytuł najtańszego auta zasilanego autogazem, oferując Sandero 1.4 MPI LPG za 10 000 euro.

Dealerzy mający w swojej ofercie auta Dacii podkreślają, że mogą teraz zdobywać w Niemczech nowych klientów, do których nie byli w stanie wcześniej trafić z marką Renault.

Potwierdzeniem sukcesu Dacii w Niemczech są również aktualne wyniki sprzedaży na tym rynku. I tak w listopadzie należąca do grupy Renault marka wywodząca się z Rumunii zwiększyła wolumen o prawie 23 procent, natomiast narastająco od początku roku jest to wzrost o ponad 45 procent.

Dacia weszła ze swoją ofertą na rynek niemiecki w czerwcu 2005.

Rafał Żaglewski (Samar)

Na uwagę zasługuje także dalszy wzrost sprzedaży modeli z gamy Dacia (244 auta sprzedane w listopadzie, czyli o 50 egzemplarzy więcej niż w listopadzie 2007 roku) i ogólny wzrost sprzedaży Dacii w Polsce (2 101 sztuk od stycznia do listopada 2008 roku w porównaniu do 1 841 samochodów tym samym okresie 2007, co stanowi 14-proc. wzrost na rynku polskim).

Duży udział w tym wyniku ma model Sandero, którego sprzedaż tylko od lipca 2008, czyli od chwili wprowadzenia go na polski rynek, przekroczyła już wolumen modelu Logan.

Od momentu debiutu w 2005 roku nabywców znalazło we Francji już ponad 100 tysięcy egzemplarzy marki. W samym tylko listopadzie sprzedaż zwiększyła się rok do roku o 13,9 procent, natomiast w okresie styczeń-listopad 2008 dynamika wzrostu wyniosła 38,6 procent!

Jak widać rumuńskie samochody, z dyskretnym napisem "by Renault", okazały się "strzałem w dziesiątkę" marki! Rośnie ich sprzedaż, przybywa prestiżowych nagród, konkurencja poważnie myśli o wdrożeniu podobnych programów...