Saturn Aura został wybrany "Samochodem roku" w Ameryce Północnej. W plebiscycie głosowało 49 dziennikarzy z USA i Kanady. Samochód najmłodszej amerykańskiej marki, należącej do koncernu General Motors, ma wiele wspólnego z przygotowywanym następcą Opla Vectra.
W USA auto sprzedawane jest z 6-cylindrowymi widlastymi jednostkami o dużych pojemnościach. Starsza konstrukcja 3,5 l V6 VVT z żeliwnym kadłubem osiąga 167 kW (227 KM) przy 5800 obr./min. Moment obrotowy osiąga wartość 298 Nm przy 4000 obr./min. Każdy z cylindrów obsługiwany jest przez dwa zawory. Silnik połączono z automatyczną skrzynią biegów Hydra-Matic 4T45 z czterema przełożeniami.
Drugim silnikiem jest aluminiowa jednostka 3,6 l DOHC V6 VVT, która oferuje 188 kW (255 KM) przy 6400 obr./min i 340 Nm przy 3200 obr./min. Poprzecznie ułożony silnik po raz pierwszy w ramach GM połączono z poprzecznie zamontowaną 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów Hydra-Matic 6T70, która przenosi moc silnika na przednią oś.
Limuzyna o rozmiarach zewnętrznych 4851 x 1786 x 1464 mm i rozstawie osi 2852 mm wyposażona jest w nowoczesną konstrukcję zawieszenia z kolumnami McPhersona z przodu oraz dolnymi aluminiowymi wahaczami w kształcie litery L i 4-wahaczowym zawieszeniem z tyłu. Układ kierowniczy z przekładnią zębatkową ma tylko 2,8 obrotów między skrajnymi położeniami kierownicy, układ hamulcowy otrzymał tarcze na obu osiach oraz 4-kanałowy system ABS. Standardowa średnica kół to 17 lub 18 cali. Opony są w rozmiarze 225/50 R 17 lub 225/50 R 18.
Cena podstawowa Saturna Aura wynosi na rynku amerykańskim 25 tys. dolarów. Sprzedaż rozpoczęto w sierpniu 2006. Wiosną oczekiwana jest wersja z napędem hybrydowym, która wyposażona będzie w 4-cylindrowy silnik 2,4 l i silnik elektryczny. Cena wyniesie ok. 23 tys. dolarów, a zużycie paliwa w porównaniu do silników 6-cylindrowych powinno zmniejszyć się o ¼.