• Pozycja kierowcy w nowej ciężarówce z serii L będzie podobna jak w przypadku miejskiego autobusu
  • Wraz z nową serią ciężarówek Scania wprowadza silniki zasilane skroplonym gazem. Do wyboru dwie jednostki: 13 l i 9 l.
  • Scania stworzyła specjalną kabinę dla straży pożarnej z dodatkowymi kurtynami powietrznymi i niezależnym ogrzewaniem dla załogi

Koniec ze wspinaniem się na jak Kasprowy. Wsiadanie do ciężarówki nie musi być takie trudne. Szczególnie gdy jest to pojazd, który krąży po mieście a kierowca musi go często opuszczać. Oto nowa seria ciężarówek Scania L, które zamiast pokonywać długie międzynarodowe trasy będą przemieszczać się w obrębie aglomeracji.

{ "uuid": "8e16da2b-a096-5dc4-bb50-b61d9c253aab", "caption": "Tak wygląda wejście do tzw. nisko-wejściowej ciężarówki", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MWE7MDA_/f849f77bca9985606c7a95042c5a4958.jpeg", "contentSources": [ { "uuid": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483", "name": "Materiały prasowe", "idref": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483" } ], "available": { "start": "2018-01-23 00:00:00+0100" }, "copyright": { "uuid": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb", "idref": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "f849f77bca9985606c7a95042c5a4958", "ocdnExt": "jpeg" }, "size": { "height": 3508, "width": 2342, "bytes": 3103200 }, "asyncAdSlot": null } Tak wygląda wejście do tzw. nisko-wejściowej ciężarówki
Tak wygląda wejście do tzw. nisko-wejściowej ciężarówki

Tzw. nisko-wejściowa ciężarówka przyda się m.in. w branży komunalnej czy służbach ratowniczych. A to oznacza, że charakterystyczne kabiny pojawią się w śmieciarkach, pojazdach służb drogowych, lokalnej dystrybucji czy straży pożarnej. Pozycję za kierownicą można porównać do tej jaką znamy z autobusów miejskich. Kierowca siedzi nisko i ma widok na drogę podobny do tego jaki mają na co dzień prowadzący pojazdy dostawcze czy większe SUVy. Wsiadanie może być nawet łatwiejsze niż w niektórych samochodach osobowych dzięki funkcji tzw. klęczenia, czyli zmniejszenia prześwitu.

{ "uuid": "f6816681-7b3d-5bde-a075-f772052ba63f", "caption": "Oto jeden z prototypów nowej ciężarówki Scania", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ZTg7MDA_/0d2f55e16dacc079970b420ef2221716.jpeg", "contentSources": [ { "uuid": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483", "name": "Materiały prasowe", "idref": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483" } ], "available": { "start": "2018-01-23 00:00:00+0100" }, "copyright": { "uuid": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb", "idref": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "0d2f55e16dacc079970b420ef2221716", "ocdnExt": "jpeg" }, "size": { "height": 2342, "width": 3508, "bytes": 1749721 }, "asyncAdSlot": null } Oto jeden z prototypów nowej ciężarówki Scania
Oto jeden z prototypów nowej ciężarówki Scania

Specjalną wersję przygotowano dla takich służb jak straż pożarna. W przedłużonej kabinie dodano kurtyny powietrzne aby załoga ratownicza była równie dobrze zabezpieczona co kierowca. Ponadto pasażerowie z tyłu skorzystają z niezależnego systemu ogrzewania. Ponadto w każdej odmianie z kabiną serii P lub L dodano okno na drzwiach pasażera, aby kierowca miał lepszy widok na obiekty tuż obok pojazdu.

{ "uuid": "1dbed624-20d7-54c0-a5a0-1ed315ecd2b9", "caption": "Wnętrze przedłużonej kabiny Scanii", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/NWU7MDA_/453f6e0ef4b07c140b6f8d16a573ff86.jpeg", "contentSources": [ { "uuid": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483", "name": "Materiały prasowe", "idref": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483" } ], "available": { "start": "2018-01-23 00:00:00+0100" }, "copyright": { "uuid": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb", "idref": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "453f6e0ef4b07c140b6f8d16a573ff86", "ocdnExt": "jpeg" }, "size": { "height": 3508, "width": 3067, "bytes": 2440186 }, "asyncAdSlot": null } Wnętrze przedłużonej kabiny Scanii
Wnętrze przedłużonej kabiny Scanii

Wraz z wprowadzeniem nowej serii Scania dodała nowe silniki. Firma chwali się 7 litrowym dieslem, w którym zużycie paliwa ograniczono o 10 proc. względem poprzednich konstrukcji. W ofercie będą także jednostki zasilane gazem skroplonym (dwie wersje o pojemności 13 litrów i 9 litrów). Ich praca ma być stale monitorowana, dzięki czemu wskazania przeglądu będą się pojawić zależnie od eksploatacji a nie przebiegu.

{ "uuid": "9ec18923-0cc2-54a2-b8db-cdf6e0802c8c", "caption": "Silnik gazowy Scania. Aż 9 litrów pojemności", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/NTg7MDA_/bf56c81ea0c6eab833ad34aced61b162.jpeg", "contentSources": [ { "uuid": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483", "name": "Materiały prasowe", "idref": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483" } ], "available": { "start": "2018-01-23 00:00:00+0100" }, "copyright": { "uuid": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb", "idref": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "bf56c81ea0c6eab833ad34aced61b162", "ocdnExt": "jpeg" }, "size": { "height": 2560, "width": 3413, "bytes": 2135645 }, "asyncAdSlot": null } Silnik gazowy Scania. Aż 9 litrów pojemności
Silnik gazowy Scania. Aż 9 litrów pojemności

W sumie do wyboru będzie kilka jednostek dostosowanych do różnych rodzajów paliwa. W ofercie pojawią się wersje na etanol, biodiesel, uwodniony olej roślinny HVO. Zaplanowano również odmianę hybrydową.