Logo

Scénic z dCi

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Po nowych, szesnastozaworowych jednostkach benzynowych 1.4, 1.

6 i 2.0 pod maską najpopularniejszego, kompaktowego vana, Renault Scénica pojawi się wkrótce nowy silnik wysokoprężny. Jest to jednostka 1.9 dCi z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu Common Rail, opracowana na bazie silnika z Laguny z 1999 r.Silnik ten posiada identyczną pojemność skokową co silnik dTi, czyli 1870 ccm i rozwija moc 105 KM (75 kW) przy 4000 obr./min, czyli o 5 KM więcej. Maksymalny moment obrotowy 200 Nm uzyskiwany jest przy 1500 obr./min, a więc wcześniej o 500 obr./min. Natomiast 190 Nm jest dostępnych w zakresie 1350-3750 obr./min. Tym samym parametry silnika pozwalają na przyjemniejszą i elastyczniejszą jazdę.Poprawiły się takżeparametry jazdy. Samochód z silnikiem dCi przyspiesza w zakresie prędkości 0-100 km/h w 11,9 s (z silnikiem 1.9 dTi ? 12,7), osiąga o 7 km/h wyższą, bo wynoszącą obecnie 180 km/h, prędkość maksymalną. Lepsza dynamika silnika idzie w parze z mniejszym zużyciem paliwa. W cyklu całkowitym spalanie jest teraz o 0,3 l/100 kmpaliwa mniejsze. Obecnie Scénic 1.9 dCi wchodzi na rynek polski. Będzie seryjnie wyposażony m.in. w cztery poduszki powietrzne, ABS, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie podnoszone szyby przednie, lusterka sterowane i ogrzewane elektrycznie, centralny zamek itp. W opcji można zamówić m.in. pakiet klimatyzacyjny, lakier metalik, felgi aluminiowe. Cena w Polsce wynosi od 72,9 tys. zł.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: