Przeważa skóra oraz srebrne wstawki. Na głęboko profilowanych, skórzanych fotelach dominuje czarno-czerwone logo FR (Formula Racing).Jednak najważniejsza zmiana nastąpiła pod maską. Alteę FR napędza 2-litrowy turbodiesel o mocy 170 KM (ulepszona wersja jednostki 2.0 TDI/140 KM). Moment obrotowy jest przekazywany na koła przednie za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej. Nowy motor spełnia normę Euro 4. Średnio na pokonanie 100 km auto potrzebuje 6,1 l ON.Usportowiona Altea do "setki" przyspiesza w 8,6 sekundy (maksymalny mom. obrotowy - 350 Nm/1800-2500 obr./min), a prędkość maksymalna to 208 km/h. Czekamy na pierwszy test!
Seat Altea FR
W porównaniu do "zwykłej" Altei model FR wyróżnia się agresywnie stylizowanym przednim zderzakiem, 18-calowymi, chromowanymi alufelgami (opony 225/40) i mlecznymi kloszami tylnych lamp.Także wnętrze to ścisłe nawiązanie do sportu.