Nowy model Seat Altea Freetrack, który w wersji seryjnej przedstawi się podczas zbliżających się targów w Barcelonie, będzie debiutem hiszpańskiego producenta w segmencie SUV. Nowa Altea Freetrack to jeden z licznych kompaktowych MPV, które otrzymały wygląd terenówki. Pod maską zadomowią się silniki o mocy do 147 kW (200 KM).
Terenowy wygląd dla rodzinnego Seata
Nowy SUV, bazujący na modelu Altea XL, otrzymał przestylizowane nadwozie, któremu ochronne plastikowe panele zapewniły masywny wygląd. Nowy przedni i tylny zderzak oraz poszerzone nadkola mają nie tylko umocnić wygląd terenówki, ale również ochraniać karoserię podczas jazdy poza utwardzonymi drogami.
Wygląd zewnętrzny podkreślają także nowe 17-calowe koła ze stopów lekkich, przeznaczone specjalnie dla tego modelu, i opony o większym profilu. Altea Freetrack łatwiej może się poruszać w terenie również dzięki zwiększonemu o 40 mm prześwitowi.
Altea z Haldexem
Altea Freetrack otrzymała napęd na cztery koła z elektronicznie sterowanym sprzęgłem międzyosiowym Haldex, które zapewnia rozdzielenie napędu w zależności od aktualnych warunków trakcyjnych. Podczas zwykłej jazdy siła napędowa przenoszona jest na przednie koła, a w razie potrzeby aż 50 % siły napędowej może zostać przeniesionych na tylną oś.
Dużym atutem Seata Altea Freetrack jest jego gama silnikowa, która czyni z Seata jednego z najbardziej dynamicznych kompaktowych SUV-ów na rynku. Benzynowy silnik 2,0 TFSI o mocy 147 kW (200 KM) i diesel 2,0 TDI o mocy 125 kW (170 KM) zapewnią dostatek siły napędowej zarówno przy pokonywaniu długich odcinków, jak i podczas jazdy w trudniejszych warunkach.
Z silnikiem 2,0 TFSI Altea Freetrack rozpędza się do 214 km/h, a od 0 do 100 km/h przyśpiesza w 7,5 s. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 9,4 l/100 km. Wersja z silnikiem 2,0 TDI osiąga prędkość maksymalną 204 km/h, do setki przyśpiesza w 8,7 s i zużywa średnio 6,8 l/100 km.
Nowa Altea Freetrack zachowuje większość właściwości modelu Altea XL, zwłaszcza pod względem wielkości wnętrza i przestrzeni ładunkowej. Ze swoim bagażnikiem o pojemności 593 l świetnie nadaje się zarówno do rodzinnego podróżowania, jak i do aktywnego spędzania wolnego czasu.
Tylne fotele są wyjątkowo przestronne i można je dostosować do aktualnych potrzeb – można je przesunąć o 16 cm do tyłu i zwiększyć w ten sposób przestrzeń dla nóg pasażerów, zachowując i tak duży bagażnik.
Multimedialne centrum rozrywki w standardzie
Seat Altea Freetrack będzie sprzedawany w jedynej wersji wyposażenia, która będzie obejmować wszystko, co załoga mogłaby potrzebować w czasie długiej podróży.
Nietradycyjnym elementem wyposażenia standardowego jest nowe multimedialne centrum rozrywki, które obejmuje wyświetlacz LCD o średnicy 7 cali chowany w podsufitce i złącze RCA, które umożliwia podłączenie odtwarzacza DVD, konsoli do gier, przenośnego komputera czy odtwarzacza MP3.
Altea Freetrack wprowadza także zasłony okienne, które można ukryć w boczkach drzwiowych. Do dalszych elementów wyposażenia podstawowego należą klimatyzacja, czujnik deszczu, automatyczne włączanie lamp, asystent parkowania, tempomat, komputer pokładowy czy radio z odtwarzaczem CD i MP3 oraz możliwością obsługi przyciskami na kierownicy. Standardowymi elementami bezpieczeństwa są system stabilizacji ESP, 6 poduszek powietrznych, elektromechaniczne wspomaganie kierownicy i czujnik ciśnienia w oponach.
Zaprojektowana, opracowana i wyprodukowana w Hiszpanii
Nowa Altea Freetrack została zaprojektowana i opracowana w centrum rozwoju Seat Technical Centre w Martorello, gdzie ponad tysiąc pracowników pracuje nad nowymi modelami Seatów. Altea Freetrack produkowana będzie wyłącznie w zakładzie w Martorello. Obecnie produkowane są tutaj Ibiza, Cordoba, Altea, Altea XL, Toledo i Leon.
Źródło: Komunikat prasowy Seata