Hiszpański SEAT to kolejna z marek koncernu Volkswagen, która w zeszłym roku poprawiła swoje wyniki finansowe. W tym wypadku jednak daleko do zadowolenia, ponieważ spółka widzi duże rezerwy, z których dostatecznie nie skorzystano. SEAT chce osiągać co raz lepsze wyniki, z tego powodu planuje większą aktywność w sferze sprzedaży i marketingu oraz agresywniejszą formę prezentacji marki na rynkach międzynarodowych. Szef SEAT-u Erich Schmitt zapowiedział również dalsze poszerzanie oferty o nowe modele, które pozwoliłyby firmie przeniknąć do nowych segmentów rynku.

Sprzedaż SEAT-u wzrosła w stosunku do roku 2005 o 5,2 %, osiągając poziom 5,545 mld euro. Przychody SEAT-u wyniosły 5,5 mld euro. Strata po opodatkowaniu wyniosła 49 mln euro, co oznacza poprawę w stosunku do roku 2005 o 21,5 %.

SEAT – wyniki za rok 2006Wskaźnik200620052006/2005 [%]Produkcja [szt.]422 670405 019+ 4,4Sprzedaż [szt.]418 869401 073+ 4,4Sprzedaż Hiszpania [szt.]141 731147 049- 3,6Sprzedaż Eksport [szt]277 138254 024+ 9,0Sprzedaż [mld. eur]5,555,27+ 5,2Zysk po opodatkowaniu [mln euro]- 49,09- 62,51+ 21,5Inwestycje [mln euro]334,8360,8- 7,2Liczba pracowników [na 31.12.]11 92612 700- 6,1