Seat Exeo - Nowy Hiszpan z niemieckimi genami

Auto Świat
Już na pierwszy rzut oka widać, że najnowszy produkt Seata to nic innego, jak poprzednia generacja Audi A4.Wspólna dla obu aut jest bryła, kokpit i wiele części, co nie pozostawia złudzeń, że twórcy Exeo poszli trochę na "łatwiznę". O jego hiszpańskim pochodzeniu przypominają jedynie charakterystyczne dla tej firmy wlot powietrza do silnika, oraz kształt reflektorów i tylnych świateł. Dlaczego więc miałby się ktoś na niego zdecydować?Dlatego, że w cenie Seata otrzyma Audi, a co się z tym wiąże precyzję prowadzenia, niezawodny układ hamulcowy, komfort i wygodę podczas jazdy. Co więcej, doskonałe zawieszenie utrzymuje auto w ryzach nawet podczas gwałtownych manewrów przy dużych prędkościach. Skuteczne wyciszenie to zasługa m.in. dwuwarstwowych szyb bocznych tłumiących odgłosy z zewnątrz. Pod maską umieszczono 3 silniki benzynowe (od 102 do 200KM) oraz 3 diesle (od 120 do 170 KM) z systemem Common Rail.Wszystkie jednostki napędowe spełniają wymogi normy emisji spalin EU5. Znaczna większość  jest  turbodoładowana, co potwierdza sportowe aspiracje producenta. Podstawowa jednostka benzynowa, i jedyna wolnossąca w ofercie, 1.6 ma „spalać" 7,5l na 100km i emitować 175g CO2 na kilometr. Wszystkie egzemplarze współpracują z sześciobiegowymi przekładniami manualnymi. W planach jest wprowadzenie sekwencyjnej skrzyni automatycznej z systemem Multitronic, dostępnej tylko dla wersji 2.0 TFSI.

Katalog Samochodów Auto Świat