Wnętrze nie zostało oszpecone tanimi plastikowymi wstawkami. Wręcz przeciwnie, zaskakuje wysoką jakością materiałów i elementów wykończenia oraz wystarczającą ilością schowków. Dodatkowym plusem jest obszerny bagażnik, którego pojemność wynosi 460 litrów. Niestety, jako wadę należy wymienić brak miejsca na nogi dla pasażerów podróżujących na tylnej kanapie. W podstawowej wersji wyposażenia znajdują się m.in. ABS, ESP, automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, najnowszej generacji system nawigacji z nowym systemem informacyjno-rozrywkowym, system audio obsługujący formaty mp3, mpeg4, gniazda do iPod-a, usb i BlueTooth, a także otwierany dach z ogniwami słonecznymi zasilającymi system wentylacji. Co ważne, w standardzie dostaniemy siedem poduszek powietrznych. Tradycyjnie do nabycia oferowane są trzy wersje wyposażeniowe: Reference, Style i Sport. Jak zapewnia prezydent firmy Seat Erich Schmitt, Seat Exeo przeznaczony jest dla poszukiwaczy „dobrze wykonanego auta w przystępnej cenie i o niskich kosztach eksploatacji". Sprzedaż w Polsce rozpocznie się w maju 2009 roku (egzemplarze z silnikiem diesla o mocy 120 KM od września 2009). Wtedy też poznamy szczegółowy cennik, jednak już dziś wiadomo, że to głównie cena będzie miała wpływ na sukces tego auta.
Seat Exeo - Nowy Hiszpan z niemieckimi genami
Już na pierwszy rzut oka widać, że najnowszy produkt Seata to nic innego, jak poprzednia generacja Audi A4.Wspólna dla obu aut jest bryła, kokpit i wiele części, co nie pozostawia złudzeń, że twórcy Exeo poszli trochę na "łatwiznę". O jego hiszpańskim pochodzeniu przypominają jedynie charakterystyczne dla tej firmy wlot powietrza do silnika, oraz kształt reflektorów i tylnych świateł. Dlaczego więc miałby się ktoś na niego zdecydować?Dlatego, że w cenie Seata otrzyma Audi, a co się z tym wiąże precyzję prowadzenia, niezawodny układ hamulcowy, komfort i wygodę podczas jazdy. Co więcej, doskonałe zawieszenie utrzymuje auto w ryzach nawet podczas gwałtownych manewrów przy dużych prędkościach. Skuteczne wyciszenie to zasługa m.in. dwuwarstwowych szyb bocznych tłumiących odgłosy z zewnątrz. Pod maską umieszczono 3 silniki benzynowe (od 102 do 200KM) oraz 3 diesle (od 120 do 170 KM) z systemem Common Rail.Wszystkie jednostki napędowe spełniają wymogi normy emisji spalin EU5. Znaczna większość jest turbodoładowana, co potwierdza sportowe aspiracje producenta. Podstawowa jednostka benzynowa, i jedyna wolnossąca w ofercie, 1.6 ma „spalać" 7,5l na 100km i emitować 175g CO2 na kilometr. Wszystkie egzemplarze współpracują z sześciobiegowymi przekładniami manualnymi. W planach jest wprowadzenie sekwencyjnej skrzyni automatycznej z systemem Multitronic, dostępnej tylko dla wersji 2.0 TFSI.