Źródłem napędu Seata Exeo ST jest jeden z pięciu silników. Oprócz podstawowej jednostki benzynowej 1.6 (102 KM) klienci mają do wyboru mocniejsze: 1.8 (150 KM) lub 2.0 TSI (200 KM). Miłośnicy diesli mogą zdecydować się na 2-litrową jednostkę o mocy 143 lub 170 KM. We wrześniu dołączy motor o mocy 120 KM.
W Seacie Exeo ST emocji powinien budzić 200-konny silnik. Niestety, sprawia wrażenie słabszego, niż jest w rzeczywistości. Niewątpliwie wpływ na to ma duża masa auta (1490 kg). Pewnie także dlatego nawet podczas spokojnej jazdy trudno uzyskać podane przez producenta średnie zużycie paliwa. Nasz wynik to ponad 9 l/100 km. Nieco do życzenia pozostawia również elastyczność. Sytuację może zmienić wprowadzenie pod koniec br. skrzyni Multitronic.
Choć Exeo ST do olbrzymów nie należy, to trudno mówić o ciasnocie. Nawet gdy siedząca z przodu osoba ma ponad 180 cm, z tyłu pozostaje wystarczająca ilość miejsca. Przekonuje także zawieszenie, które stanowi kompromis pomiędzy wygodą i pewnością prowadzenia.
Seat Exeo ST dostępny jest w trzech wariantach wyposażenia: Reference, Style i Sport. W standardzie Reference otrzymamy m.in.: 6 poduszek powietrznych, ESP, dzieloną tylną kanapę, elektrycznie sterowane szyby, klimatyzację.
Na rynku polskim auto pojawi się we wrześniu, wtedy też poznamy ceny. Seat zapowiada, że wprowadzi także wersję z kratką. Na rynku niemieckim ceny Exeo ST zaczynają się od 23 290 euro.
PODSUMOWANIESeat Exeo ST, tak jak jego protoplasta (poprzednie Audi A4), to bardzo dobra propozycja dla osób, które szukają wygodnego i praktycznego auta. Seat przekonuje dobrym wyposażeniem, dość bogatą ofertą jednostek napędowych i jakością wykończenia. Atutem Exeo ST jest cena – znacznie niższa niż w przypadku Audi.