Pierwszą nowością jest czterocylindrowy silnik 2,0 TSI, który znany jest już z VW Golfa GTI i Seata Leona FR. W modelu Exeo otrzyma on moc 155 kW, zamiast dotychczasowych 147 kW i identyczny moment obrotowy. Od 0 do 100 km/h będzie on przyspieszał w ciągu 7,1 sekundy, a więc o 0,2 sekundy szybciej niż dotychczas. Prędkość maksymalna wzrośnie do 244 km/h (+ 3 km/h). Średnie zużycie paliwa wynosi 7,7 l/100 km.

Jednostka ta będzie dostępna z sześciostopniową przekładnią manualną lub siedmiostopniową automatyczną Multitronic. Kolejnym nowy silnikiem jest czterocylindrowy 1,8 TSI o mocy 110 kW, który zastąpi 1,8 Turbo o mocy 88 kW i 118 kW.

W ofercie pozostanie nadal podstawowa jednostka ośmiozaworowa o pojemności skokowej 1,6 l i mocy 75 kW. Bez zmian pozostaje oferta silników wysokoprężnych - 2,0 TDI o mocy 88 kW, 105 i 125 kW.