Optymalizacja własności aerodynamicznych, zmniejszenie masy i modyfikacja układu sterowania silnikiem to zabiegi, które pozwoliły skonstruować jeden z najbardziej ekologicznych samochodów na rynku. Nowa Ibiza ECOMOTIVE to jedyny model samochodu z 80-konnym silnikiem, klimatyzacją i pięciodrzwiowym nadwoziem, który emituje CO2 w ilości zaledwie 98 g/km.Zarówno w odmianie pięciodrzwiowej, jak i SC, ECOMOTIVE to znakomity wybór. Jej nabywca nie tylko oszczędza na podatku rejestracyjnym w Hiszpanii lub korzysta z ulg podatkowych w innych krajach, ale także zyskuje możliwość użytkowania pojazdu, który dzięki obniżonemu zużyciu paliwa jest mniej szkodliwy dla środowiska.{player}1228279097328.flv{/player} Zoptymalizowana aerodynamikaPoprawa własności aerodynamicznych miała zasadnicze znaczenie dla obniżenia emisji. Wprowadzone modyfikacje dotyczyły przede wszystkim przodu auta. Dodano także spojler na tylnej klapie oraz deflektory przy tylnych nadkolach.Zmieniona atrapa chłodnicy jest teraz całkowicie zamknięta. Osłona chodnicy w dolnej części odprowadza część powietrza z komory silnika, wpływając na poprawę własności aerodynamicznych. Kolejny ważny element to 40-milimetrowy przedni spojler, który nigdy wcześniej nie był stosowany w modelach marki SEAT.Znaczenie dla własności aerodynamicznych ma też nowy spojler na tylnej klapie Ibizy ECOMOTIVE. Taki dodatek spotykany jest zwykle w szybkich autach i ma podkreślać sportowy wizerunek, ale w Ibizie ECOMOTIVE faktycznie poprawia opływowość sylwetki i osiągi, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji spalin.Podobne zadanie – odpowiednie ukierunkowanie opływającego powietrza i poprawa aerodynamiki pojazdu – spełniają deflektory przy tylnych nadkolach.Dzięki powyższym modyfikacjom nowy SEAT Ibiza ECOMOTIVE ma obniżony współczynnik oporu powietrza Cx z 0,33 w standardowym modelu do zaledwie 0,30.Wyjątkowo efektywny silnikGłówne prace przy jednostce napędowej polegały na udoskonaleniu oprogramowania sterującego. Znakomite parametry trzycylindrowego silnika 1.4 TDI 80 KM zostały jeszcze zoptymalizowane, co pozwoliło uzyskać maksymalny momenty obrotowy 195 Nm w zakresie od 1800 do 2200 obr/min. Jednostka wyposażona jest w zawór recyrkulacji spalin EGR i zamontowany przy pierwszym segmencie tłumika filtr cząstek stałych DPF, spełniający jednocześnie rolę katalizatora.System ten filtruje cząstki sadzy występujące w spalinach wszystkich silników Diesla. Jednostka sterująca silnikiem wersji ECOMOTIVE nieustannie monitoruje stan filtra i w razie nagromadzenia się sadzy automatycznie uruchamia program regeneracji. Dzięki temu filtr DPF jest elementem całkowicie bezobsługowym.Nowe oprogramowanie sterujące pracą silnika pozwoliło ograniczyć zużycie paliwa i emisję CO2. Optymalizacja układu wtryskowego i układu dolotowego z turbiną umożliwiła obniżenie zużycia paliwa do rekordowej wartości 3,7 l/100 km w cyklu mieszanym. W cyklu pozamiejskim samochód spala zaledwie 3 litry, a w jeździe miejskiej poniżej 5 litrów paliwa (4,9 l) na 100 kilometrów.Obniżenie masyObniżenie masy i tak już bardzo lekkiej nowej Ibizy nie było łatwym zadaniem, ale konstruktorom udało się „odchudzić” auto o kolejne 10 kilogramów, co także przyczyniło się do zmniejszenia emisji ze 114 do 98 g/km. Dopuszczalną masę całkowitą ograniczono do 1144 kg (70 kg mniej w porównaniu z wersją podstawową), co jednak wyklucza zamontowanie pewnych elementów wyposażenia opcjonalnego, które spowodowałyby przekroczenie tej wartości.Znakomite parametry ekologiczne Ibizy ECOMOTIVE to między innymi zasługa lepszej aerodynamiki. Zabudowane kołpaki na 14-calowych obręczach kół stawiają mniejszy opór opływającemu powietrzu, a zwiększone ciśnienie w oponach (do 2,9 bar z przodu i 2,7 bar z tyłu) zmniejsza opory toczenia.Mniejsza emisja, lepsze osiągiMoże się to wydawać zaskakujące, ale nowa Ibiza ECOMOTIVE ma lepsze osiągi w porównaniu ze standardową wersją modelu. Wprowadzone modyfikacje, które spowodowały zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin zaowocowały dodatkowymi korzyściami – dzięki bardziej opływowej sylwetce i mniejszej masie samochód rozwija większą prędkość maksymalną, lepiej przyspiesza i jest bardziej elastyczny na poszczególnych biegach.Ibiza ECOMOTIVE rozpędza się maksymalnie do 177 km/h, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,9 s i od 80 do 120 km/h na piątym biegu w 34,7 s. Osiągi wersji podstawowej to odpowiednio: 169 km/h, 13,1 s, 35 s i 13,9 s.Bogate wyposażenieSEAT Ibiza ECOMOTIVE dostępny jest z nadwoziem 5-drzwiowym lub SC oraz w szerokiej gamie kolorów, podobnie jak pozostałe wersje nowej Ibizy. ECOMOTIVE różni się od wersji Reference nie tylko dodatkowym spojlerem, ale także lusterkami bocznymi i klamkami w kolorze nadwozia oraz podwójnymi reflektorami i specjalną tapicerką.Bogate wyposażenie standardowe nowej Ibizy ECOMOTIVE jest zbliżone do wyposażenia wersji Reference i obejmuje między innymi: ABS, ESP, TCS + EBA, Hill Hold Control (układ wspomagający ruszanie pod górę), układ ostrzegający o spadku ciśnienia w ogumieniu, dwie czołowe poduszki powietrzne, poduszkę ochraniającą głowę, radio z odtwarzaczem MP3, wejściem aux-in i sześcioma głośnikami, elektryczno-hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, opony w rozmiarze 175/70 i 14-calowe stalowe obręcze kół z kołpakami, antenę dachową z zabezpieczeniem przed kradzieżą, kierownicę z przyciskami do obsługi systemu audio, układ recyrkulacji powietrza z filtrem przeciwpyłowym, zdalnie sterowany centralny zamek, układ przypominający o obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa z przodu, zaczepy mocujące Isofix i Top Tether na tylnej kanapie, fotele kierowcy i pasażera z regulacją wysokości oraz trzy regulowane zagłówki z tyłu.
- Pakiet schowków (szuflady pod przednimi fotelami + siatka przytrzymująca bagaż + kieszenie)Pakiet zimowy (podgrzewane dysze spryskiwaczy + spryskiwacze reflektorów)Układ odłączający poduszkę powietrzną pasażeraPoduszki powietrzne z przodu i z tyłu + boczne poduszki powietrzne Alarm wolumetrycznyPrzyciemniane szybyElektrycznie sterowane lusterka boczne, składane do parkowaniaInstalacja do podłączenia systemu nawigacji Elektrycznie sterowane lusterka boczne Podgrzewane fotele przednieGniazdo USB do podłączenia iPodaBluetoothPort USB + BluetoothLakier metalizowanyCzerwony lakier EmociónLakier na indywidualne zamówienie