Hiszpański producent tym razem po raz pierwszy swoją premierę zaprezentuje na własnym terenie w dniach od 9. do 17. maja. 2009 roku w Barcelonie.
Nowa Ibiza FR napędzana jest czterocylindrowym silnikiem benzynowym 1,4 TSI o mocy 119 kW (150 KM), który spełnia nie tylko wymagania sportowe użytkowników, ale również normę Euro 5. FR (Formula Racing) jest krótszym wariantem wersji Cupra, zaprezentowanej jesienią ubiegłego roku w Paryżu.
Auto ma siedmiostopniowa przekładnię DSG z sekwencyjnym sterowaniem na kole kierownicy. Największa nowością techniczną jest system XDS, który współpracuje z elektroniką stabilizacji pojazdu i ma za zadanie przyhamować koło, które traci przyczepność.
Już trzydrzwiowa Ibiza SC wygląda sportowo, ale FR ma dodatkowo zmienione zawieszenie ze sztywniejszymi sprężynami, inne zderzaki, nową atrapę wlotu powietrza chłodnicy, srebrne lusterka zewnętrzne, podwójną i chromowaną końcówkę układu wydechowego oraz 17-calowe koła.
We wnętrzu zamontowano sportowe siedzenia z logo FR, zmodyfikowane koło kierownicy i zegary z inną grafiką. Wyposażenie obejmuje m.in. 6 poduszek powietrznych, ABS, ESP, regulację trakcji, asystenta wjazdu na wzniesienia, tempomat, klimatyzację, system kontroli ciśnienia w oponach, a także system audio CD i MP3 z 6 głośnikami.
Daty wprowadzenia auta do sprzedaży ani jego ceny Seat jeszcze nie podał.