Nowego Seat Leon FR można już zamawiać w polskich salonach sprzedaży. Auto dostępne będzie z dwoma silnikami – wysokoprężnym 2,0 TDI 170 KM w cenie 93.990 zł oraz benzynowym 2,0 TFSI 200 KM w cenie 89.990 zł. Tym samym zamknięta zostaje seria SEATów w wersji FR (Formula Racing), która oprócz Leona obejmuje modele Ibiza i Altea.
Pod maską Leona debiutuje silnik 2,0 TFSI o mocy podwyższonej do 200 KM, która pomiędzy 1800 a 5000 obr./min oferuje 280 Nm momentu obrotowego. Dzięki 4-cylindrowej jednostce z turbodoładowaniem Leon FR rozpędza się do „setki“ w 7,3 s i osiąga prędkość maksymalną 229 km/h. Dystans jednego kilometra auto przejeżdża w 27,6 s. Charakterystyczna dla tego silnika jest duża elastyczność – na 5. biegu auto od 80 – 120 km/h przyśpiesza w ciągu 7 sekund a na 6. biegu w 8,9 sekundy. Te doskonałe osiągi nie są okupione nadmiernym spalaniem, na przejechanie 100 km auto potrzebuje średnio 7,9 l benzyny, wytwarza przy tym 190 g dwutlenku węgla na kilometr.
Wersji z silnikiem wysokoprężnym 2,0 TDI o mocy 170 koni przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje jej 8,2 sekundy, a auto rozpędza się do 214 km/h. Średnie zużycie oleju napędowego w cyklu mieszanym wynosi 6 l na 100 km.
Sportowe zacięcie Leona podkreślają dynamicznie stylizowane zderzaki, podwójna końcówka wydechu, srebrna obudowa lusterek zewnętrznych oraz tradycyjny już znaczek „FR”. Ekskluzywnym aluminiowym obręczom Leon FR zawdzięcza atrakcyjniejszy wygląd.
We wnętrzu znajdziemy sportowe przednie siedzenia z regulacją wysokości, regulowanym podparciem lędźwiowym i znaczkami „FR” na oparciu, sportową kierownicę i gałkę zmiany biegów obszyte skórą oraz metalowe plakietki ze znaczkiem „FR”. Sportowy styl podkreśla kokpit z białymi tarczami zegarów.
Sportowy temperament modelu Leon FR wzbogacony jest o pełny pakiet bezpieczeństwa. Nowoczesna koncepcja podwozia „agile chassis” znana jest już z pozostałych nowych modeli SEATa, w wypadku Leona, wzbogacona jest o system ESP, elektronicznego asystenta hamowania EBA, ABS i TCS oraz system DSR (Driver Steering Recommendation) opatentowany przez SEATa, który działa wysyłając impulsy do koła kierowniczego, podczas gdy czujniki rozpoznają inercję samochodu, która zaczyna znosić go z zamierzonego toru jazdy. Bierne bezpieczeństwo zapewnia 6 poduszek powietrznych oraz tylne kurtyny boczne dostępne za dopłatą. Bezpieczeństwo podnosi także standardowo oferowany system kontroli ciśnienia opon.
W wyposażeniu standardowym nie zabraknie klimatyzacji półautomatycznej Climatic, elektrycznej regulacji wszystkich szyb, zdalnie sterowanego centralnego zamka, tempomatu i komputera pokładowego. Oferowane radio z sześcioma głośnikami i odtwarzaczem CD z możliwością odtwarzania plików MP3 oraz ze złączem AUX-IN, może być obsługiwane przyciskami na kierownicy.
Atrakcyjna jest także oferta wyposażenia opcjonalnego, przede wszystkim podwójne reflektory ksenonowe, którym może towarzyszyć zaawansowany system regulacji przedniego oświetlenia AFS, który na podstawie położenia kierownicy i prędkości pojazdu reguluje kierunek wiązki świetlnej. Na liście wyposażenia opcjonalnego znalazł się także zaawansowany system audio z odtwarzaczem CD, ośmioma głośnikami i możliwością podłączenia iPoda czy odtwarzacza MP3 przez złącze USB oraz zestaw Bluetooth handsfree.