Zysk po opodatkowaniu wniósł 170 mln euro, co oznacza poprawę o 218,8 mln euro w stosunku do 2006 r. Przychody z działalności operacyjnej wyniosły 5.971 mln euro i były wyższe o 1,5% w stosunku do roku 2006 (5.880 mln euro). Nakłady na prace badawczo-rozwojowe, inwestycje w nowe produkty oraz udoskonalanie procesów i infrastruktury wzrosły do 504 mln euro, czyli o 24,4% w porównaniu z rokiem 2006 (405 mln euro).

W siedzibie firmy w Martorell dyrektor generalny SEAT-a, Erich Schmidt, tak skomentował te wyniki: „Przywrócenie rentowności z rocznym wyprzedzeniem w stosunku do pierwotnego planu to zasługa wytężonej pracy załogi i zarządu SEAT-a. To doskonały punkt wyjścia do dalszego rozwoju firmy. Strategia SEAT-a na kolejne lata to produkcja doskonale zaprojektowanych i precyzyjnie wykonanych samochodów o sportowym charakterze uwzględniających ciągłe dążenie do najwyższych standardów w zakresie ochrony środowiska ”.

W ujęciu ilościowym w 2007 r. hiszpański producent samochodów zwiększył swoje dostawy do klientów o 0,4%, do 431 000 egzemplarzy (429 400 w 2006 r.). W Europie Zachodniej najwyższe wzrosty odnotowano na rynku francuskim (+5,1%) i brytyjskim (+5,8%), a także na nowych rynkach Europy Środkowej i Wschodniej (+27,3%), gdzie niedoścignionym liderem była Polska (+70,6%), która zanotowała najwyższy procentowy wzrost sprzedaży na świecie. Najpopularniejszymi modelami marki były zaś Leon i Ibiza.

Mówiąc o przyszłej strategii i planowanych przedsięwzięciach firmy, Schmitt podkreślił: „W naszej strategii na najbliższą dekadę zakładamy zwiększenie sprzedaży do ponad 800 000 samochodów rocznie, osiągnięcie 15-procentowej rentowności, zdobycie pozycji lidera w dziedzinie wzornictwa i jakości oraz status najatrakcyjniejszego pracodawcy w Hiszpanii”.

Zdradzając plany na najbliższą przyszłość, Schmitt zapowiedział wprowadzenie nowego modelu klasy B w 2008 r., a także nowego sedana i kombi w klasie D, które trafią na rynek w 2009 r.

Co do bieżącego roku, Schmitt oczekuje, że „w 2008 r. SEAT będzie nadal ściśle realizował program SEAT Excellence, zwiększając liczbę sprzedanych pojazdów i poziom zysku z działalności operacyjnej”.