Po pierwsze, odbędzie się tam setny wyścig mistrzostw, a po drugie, spotkanie wyznacza półmetek bieżącego sezonu, w którym zespół utrzymuje prowadzenie w klasyfikacji kierowców i producentów.

Pierwsze miejsce Seata to w dużej mierze efekt niezłomnego morale zespołu, które pozwoliło mu przezwyciężyć wszystkie dotychczasowe przeciwności. Należy także oczekiwać, że ostatnie decyzje FIA dotyczące reguł technicznych zapewnią WTCC stabilizację, której mistrzostwa tak bardzo potrzebują.

Seat nie akceptuje wprowadzanych ostatnio przed każdym wyścigiem ciągłych zmian w stosowaniu reguł i protestuje przeciwko ustaleniu maksymalnego ciśnienia sprężarki na 2,7 bar aż do końca sezonu. Zmiany te miały istotnie negatywny wpływ na osiągi samochodu Leon TDI. W rezultacie samochody Seata nie uzyskują najszybszych czasów okrążenia, co potwierdza, że nie przewyższają one rywali pod względem mechanicznym. Sukcesy na torze to w zdecydowanej większości zasługa intensywnej pracy zespołu i umiejętności kierowców.

W ciągu pierwszej połowy sezonu kierowcy Seata odnieśli pięć zwycięstw, czternaście razy stawali na podium i dwukrotnie wywalczyli pole position. Są oni zdeterminowani do walki przez kolejne sześć spotkań, dążąc do realizacji celu niezmienionego od początku sezonu: powtórzenia ubiegłorocznego podwójnego zwycięstwa.

Takie osiągnięcie umocniłoby zaangażowanie Seata w Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych. Oficjalny zespół Seata uczestniczył we wszystkich spotkaniach WTCC, a jeżeli Jordi Gené zakwalifikuje się do Porto, będzie on jednym z zaledwie dwóch kierowców, którzy uczestniczyli we wszystkich 100 wyścigach.

Od 2005 roku mimo wszystkich okoliczności zwiększających niepewność dotyczącą WTCC, mistrzostwa utrzymują się w międzynarodowym kalendarzu wyścigów, a zmagania czterech zarejestrowanych producentów samochodów śledzi coraz większa rzesza kibiców. Wyścigi są obecnie rozgrywane na czterech kontynentach, a setki milionów widzów ogląda transmisje telewizyjne z torów. W tym roku WTCC będą jedynymi mistrzostwami transmitowanymi w wysokiej rozdzielczości.

Seat Leon TDI nigdy wcześniej nie ścigał się na torze miejskim w Porto. Jubileuszowy wyścig zbliża rangę zaledwie pięcioletnich WTCC do poziomu innych mistrzostw rozgrywanych od znacznie dłuższego czasu. Seat Sport z niecierpliwością oczekuje dnia wyścigu. Podwójne zwycięstwo w 2008 roku było jednym z ważniejszych sukcesów w historii hiszpańskiego sportu, a śmiałym wyzwaniem na bieżący rok jest powtórzenie tego wyniku.