Hiszpańska firma Seat prezentuje na przebiegającym właśnie kongresie o inteligentnych systemach samochodowych ITS w Londynie prototyp Seatu Leon, wyposażonego w najnowszą technologię komunikacyjną, opracowaną we współpracy z UE w ramach projektu AIDE. Prototyp systemu jest wynikiem dwuipółletnich prac projektowych centrum technicznego Seata. Celem jest zwiększenie bezpieczeństwa poprzez analizę informacji o kierowcy, samochodzie i okolicy samochodu, dzięki czemu system może wyeliminować grożące niebezpieczeństwo.
Prototyp systemu w Leonie wykorzystuje czujniki doglądające na mruganie i ruchy oczu kierowcy, GPS i sieć komunikacyjną, dzięki temu np. jeśli kierowca nie patrzy na drogę, a auto rozpozna możliwe niebezpieczeństwo, na desce rozdzielczej zapali się czerwone światło i rozbrzmi się sygnał akustyczny. Jeżeli system zauważy, że kierowca zasypia, wyśle sygnał akustyczny i wibracje do kierownicy. Jeżeli kierowca telefonuje podczas jazdy po rondzie, system przeanalizuje sytuację i przyjmie rozmowę dopiero po opuszczeniu ronda.
Centrum techniczne Seata nie zapomniało także o komunikacji kierowcy z autem, tak więc większością pozycji w menu można sterować głosem lub zwykłym pilotem na kierownicy.