Jak widać na zdjęciach, nie różni się od konceptu Prologue pokazanego wiosną w Genewie. Jest równie piękne, atrakcyjne i na pierwszy rzut oka łatwo rozpoznawalne jako członek rodziny Peugeota.W przeciwieństwie do poprzednika nowe 407 Coupé zostało zaprojektowane bez udziału Pininfariny przez Peugeot Style Center. Pod względem stylistycznym jest to jeden z najładniejszych samochodów w klasie średniej, o czym decyduje zgrabne i smukłe nadwozie emanujące wprost dynamiką i seksapilem. Z pewnością spodoba się zarówno kobietom, jak i mężczyznom.Wnętrze wykończono materiałami wysokiej jakości i wyposażono tak, by każdy czuł się tu swobodnie i komfortowo. Przestronność jest wzorowa, a czterech pasażerów może wygodnie rozsiąść się na indywidualnych fotelach. Automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja zapewni odpowiednią temperaturę wnętrza, a standardowy system audio ze zmieniarką płyt CD umili jazdę. Auto trafi na rynek w trzech najmocniejszych wersjach silnikowych, dwóch benzynowych i jednej wysokoprężnej. Najmniejsza, 4-cylindrowa jednostka ma pojemność 2,3 l i osiąga moc 163 KM. Oferuje 92 proc. maksymalnej wartości momentu obrotowego (220 Nm) w zakresie od 2000 do 5500 obr./min, co zapewnia autu bardzo dobrą elastyczność. Druga jednostka benzynowa to 6-cylindrowy silnik widlasty o pojemności 3,0 l i mocy 211 KM. Wyposażono go w system zmiennych faz otwarcia zaworów (Variable Valve Timing), który jest odpowiedzialny za optymalne wypełnianie komory spalania i błyskawiczne reakcje na wciśnięcie pedału gazu. Silnik wysokoprężny to najnowsza konstrukcja stosowana dotychczas wyłącznie w luksusowej limuzynie 607. Ma 6 cylindrów w układzie V, 2,7 l pojemności, wtrysk bezpośredni typu Common Rail i filtr cząstek stałych (PEF) z okresem międzyprzeglądowym wydłużonym do 210 tys. km. W tej wersji Coupé dysponuje mocą 204 KM i maksymalnym momentem obrotowym 440 Nm!Standardowo ze wszystkimi jednostkami oferowane będą 6-stopniowe skrzynie biegów. W modelach benzynowych przekładnie manualne, a w dieslach automatyczne (również jako opcja w 3.0 V6). Ta ostatnia zaliczana jest do tzw. skrzyń inteligentnych - dostosowujepracę do stylu jazdy kierowcy i warunków drogowych. Wyposażona jest ponadto w Porsche Tiptronic System pozwalający na ręczną zmianę przełożeń w trybie sekwencyjnym.Zawieszenie Coupé wykorzystuje elementy stosowane już w innych modelach 407, ale jego charakterystykę dostosowano do temperamentu samochodu. Peugeot zapewnia, że stworzono tu udany kompromis pomiędzy twardością konieczną do bezpiecznego poruszania się z dużą szybkością i komfortem koniecznym dla tej klasy pojazdu. W porównaniu z sedanem i kombi w Coupé powiększono rozstaw kół z przodu (o 23 mm w wersji 2.2 i o 19 mm w pozostałych) i z tyłu (odpowiednio o 46 i 45 mm), skrócono też długość sprężyn z przodu o 10, a z tyłu o 23 mm. Obniżony o 25 mm został również środek ciężkości. W wersjach 6-cylindrowych praca każdego z amortyzatorów regulowana jest elektronicznie i zależy od warunków drogowych. Kierowca ma ponadto możliwość usztywnienia zawieszenia, w tym celu wystarczy włączyć przycisk "Sport" na konsoli środkowej.Model z silnikiem 2.2 wyposażono w elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego z siłą zależną od prędkości samochodu. W mocniejszych odmianach standardem jest zmienne wspomaganie hydrauliczne, którego pracą steruje komputer. Analizuje on takie dane, jak prędkość pojazdu i obroty silnika, kąt skrętu i szybkość kręcenia kierownicą, oraz odpowiednio dobiera siłę wspomagania, dzięki czemu manewrowanie Peugeotem nie sprawia żadnych problemów.Zachowanie kontroli nad autem ułatwia także elektronika. Wszystkie wersje mają seryjnie montowany ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD) i wspomaganiem nagłego hamowania, systemy kontroli trakcji (ASR) i stabilizacji toru jazdy (ESP). Auto na rynku europejskim wyposażone będzie w 7 poduszek powietrznych (przednie, boczne, kurtyny i airbag pod kolumną kierownicy chroniący nogi kierowcy). Ma też mieć specjalne wzmocnienia struktury nadwozia i drzwi bocznych, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami siły napięcia na wszystkich miejscach oraz aktywne zagłówki na przednich fotelach.W Europie Coupé wejdzie do sprzedaży na przełomie roku i prawdopodobnie w tym samym okresie znajdzie się w ofercie Peugeota w Polsce.
Seksowne Coupé
Jeden z najpiękniejszych modeli Peugeota - 406 Coupé - doczekał się następcy. Pierwsza odsłona wersji produkcyjnej nastąpi we wrześniu podczas salonu samochodowego we Frankfurcie.