Logo

Seksowne Coupé

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Jeden z najpiękniejszych modeli Peugeota - 406 Coupé - doczekał się następcy. Pierwsza odsłona wersji produkcyjnej nastąpi we wrześniu podczas salonu samochodowego we Frankfurcie.

Seksowne Coupé
Zobacz galerię (7)
Auto Świat
Seksowne Coupé

Jak widać na zdjęciach, nie różni się od konceptu Prologue pokazanego wiosną w Genewie. Jest równie piękne, atrakcyjne i na pierwszy rzut oka łatwo rozpoznawalne jako członek rodziny Peugeota.W przeciwieństwie do poprzednika nowe 407 Coupé zostało zaprojektowane bez udziału Pininfariny przez Peugeot Style Center. Pod względem stylistycznym jest to jeden z najładniejszych samochodów w klasie średniej, o czym decyduje zgrabne i smukłe nadwozie emanujące wprost dynamiką i seksapilem. Z pewnością spodoba się zarówno kobietom, jak i mężczyznom.Wnętrze wykończono materiałami wysokiej jakości i wyposażono tak, by każdy czuł się tu swobodnie i komfortowo. Przestronność jest wzorowa, a czterech pasażerów może wygodnie rozsiąść się na indywidualnych fotelach. Automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja zapewni odpowiednią temperaturę wnętrza, a standardowy system audio ze zmieniarką płyt CD umili jazdę. Auto trafi na rynek w trzech najmocniejszych wersjach silnikowych, dwóch benzynowych i jednej wysokoprężnej. Najmniejsza, 4-cylindrowa jednostka ma pojemność 2,3 l i osiąga moc 163 KM. Oferuje 92 proc. maksymalnej wartości momentu obrotowego (220 Nm) w zakresie od 2000 do 5500 obr./min, co zapewnia autu bardzo dobrą elastyczność. Druga jednostka benzynowa to 6-cylindrowy silnik widlasty o pojemności 3,0 l i mocy 211 KM. Wyposażono go w system zmiennych faz otwarcia zaworów (Variable Valve Timing), który jest odpowiedzialny za optymalne wypełnianie komory spalania i błyskawiczne reakcje na wciśnięcie pedału gazu. Silnik wysokoprężny to najnowsza konstrukcja stosowana dotychczas wyłącznie w luksusowej limuzynie 607. Ma 6 cylindrów w układzie V, 2,7 l pojemności, wtrysk bezpośredni typu Common Rail i filtr cząstek stałych (PEF) z okresem międzyprzeglądowym wydłużonym do 210 tys. km. W tej wersji Coupé dysponuje mocą 204 KM i maksymalnym momentem obrotowym 440 Nm!Standardowo ze wszystkimi jednostkami oferowane będą 6-stopniowe skrzynie biegów. W modelach benzynowych przekładnie manualne, a w dieslach automatyczne (również jako opcja w 3.0 V6). Ta ostatnia zaliczana jest do tzw. skrzyń inteligentnych - dostosowujepracę do stylu jazdy kierowcy i warunków drogowych. Wyposażona jest ponadto w Porsche Tiptronic System pozwalający na ręczną zmianę przełożeń w trybie sekwencyjnym.Zawieszenie Coupé wykorzystuje elementy stosowane już w innych modelach 407, ale jego charakterystykę dostosowano do temperamentu samochodu. Peugeot zapewnia, że stworzono tu udany kompromis pomiędzy twardością konieczną do bezpiecznego poruszania się z dużą szybkością i komfortem koniecznym dla tej klasy pojazdu. W porównaniu z sedanem i kombi w Coupé powiększono rozstaw kół z przodu (o 23 mm w wersji 2.2 i o 19 mm w pozostałych) i z tyłu (odpowiednio o 46 i 45 mm), skrócono też długość sprężyn z przodu o 10, a z tyłu o 23 mm. Obniżony o 25 mm został również środek ciężkości. W wersjach 6-cylindrowych praca każdego z amortyzatorów regulowana jest elektronicznie i zależy od warunków drogowych. Kierowca ma ponadto możliwość usztywnienia zawieszenia, w tym celu wystarczy włączyć przycisk "Sport" na konsoli środkowej.Model z silnikiem 2.2 wyposażono w elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego z siłą zależną od prędkości samochodu. W mocniejszych odmianach standardem jest zmienne wspomaganie hydrauliczne, którego pracą steruje komputer. Analizuje on takie dane, jak prędkość pojazdu i obroty silnika, kąt skrętu i szybkość kręcenia kierownicą, oraz odpowiednio dobiera siłę wspomagania, dzięki czemu manewrowanie Peugeotem nie sprawia żadnych problemów.Zachowanie kontroli nad autem ułatwia także elektronika. Wszystkie wersje mają seryjnie montowany ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD) i wspomaganiem nagłego hamowania, systemy kontroli trakcji (ASR) i stabilizacji toru jazdy (ESP). Auto na rynku europejskim wyposażone będzie w 7 poduszek powietrznych (przednie, boczne, kurtyny i airbag pod kolumną kierownicy chroniący nogi kierowcy). Ma też mieć specjalne wzmocnienia struktury nadwozia i drzwi bocznych, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami siły napięcia na wszystkich miejscach oraz aktywne zagłówki na przednich fotelach.W Europie Coupé wejdzie do sprzedaży na przełomie roku i prawdopodobnie w tym samym okresie znajdzie się w ofercie Peugeota w Polsce.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: