Ciekawostką są zmiany w konstrukcji zderzaków. Z uwagi na fakt, że Micra to auto typowo miejskie, inżynierowie Nissana zdecydowali się na zwiększenie ich grubości z 2,2 do 2,5, a nawet 3 mm w miejscach narażonych na uszkodzenia, oraz na wzmocnienie punktów mocowania. Pozwoli to zmniejszyć zakres potencjalnych uszkodzeń podczas parkowania w ciasnych miejscach. Podstawowy silnik o poj. 1,0 l został zastąpiony jednostką 1.2 o mocy 65 KM. W topowej wersji 160 SR pojawi się nowy silnik o poj. 1,6 l i mocy 110 KM.
Sezonowe zmiany
Dwa lata po debiucie rynkowym Nissan wprowadził subtelne zmiany w gamie Micry. Dostrzec je można w przedniej cześci nadwozia, gdzie delikatnie zmodyfikowano wygląd grilla i zderzaka, w poszerzonej palecie kolorystyki karoserii i tapicerki oraz drobnej restylizacji deski rozdzielczej.