Z zewnątrz nowy Sharan tylko szczegółami (nowe reflektory ksenonowe, inne zderzaki) różni się od poprzednika. Wymiary pozostały praktycznie takie same (auto jest dłuższe tylko o 14 mm). Największe różnice w porównaniu do starego modelu znaleźć można w komorze silnika, gdzie montuje się kilka nowych, mocnych jednostek TDI oraz benzynowych. W topowej wersji pod maską znaleźć można silnik 2.8 V6 o mocy 204 KM. Inna, bardziej nowoczesna i funkcjonalna jest deska rozdzielcza. W kabinie znaleźć można wiele zapożyczeń z innych osobowych modeli VW, jak np. kratki nawiewu, kierownica. Oryginalne są zegary na desce rozdzielczej, obwiedzione metalową obwódką. Funkcjonalny jest panel środkowy z radiem, regulacją nawiewów i klimatyzacji oraz (w opcji) dużym ekranem nawigacji satelitarnej. Powtórzenie informacji nawigacyjnych wyświetlanych na dużym ekranie kierowca znajdzie na tablicy zegarów. Takie powtórzenie informacji ułatwia prowadzenie auta, daje dobrą orientację bez odrywania wzroku od tego, co dzieje się przed autem. Sharan od początku swego zaistnienia na rynku razem ze swymi współbraćmi (Fordem Galaxy i Seatem Alhambrą) był najbardziej luksusowym vanem spośród tej trójcy. Luksusowym, ale i najdroższym. Noblesse oblige. Teraz Sharan w drugim wcieleniu już w wersji podstawowej oferuje m.in.: system ABS, dwa przednie i dwa boczne airbagi dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu, elektryczną regulację szyb przednich, pionową regulację fotela kierowcy, klimatyzację z filtrem przeciwpyłkowym, centralny zamek, fotelik dziecięcy zintegrowany z fotelem dla dorosłych.Kolejne wersje wyposażenia to Comfortline, Trendline oraz Highline. Obejmują one relingi dachowe, pełne elektryczne sterowanie szyb i lusterek, lampki wewnątrz kabiny do czytania, luksusową tapicerkę (także skórzaną), 16-calowe koła z felgami z lekkich stopów. W Sharanie może wygodnie podróżować 7 osób. Fotele można łatwo przestawiać, wyjmować, składać ich oparcia - wówczas tworzą się małe stoliczki. Pomyślano także o bezpieczeństwie najmłodszych pasażerów: fotelik Isofix wkomponowany jest w fotel w drugim rzędzie, jego rozłożenie trwa kilka sekund. Spośród 5 silników oferowanych w Sharanie na szczególną uwagę zasługuje jednostka 1.9 TDI o mocy 115 KM. Maksymalny (bardzo wysoki) moment obrotowy 310 Nm osiąga już przy 1900 obr./min, co oznacza, że silnik jest niezwykle dynamiczny podczas ruszania i elastyczny na wyższych biegach, co szczególnie przydaje się podczas wyprzedzania. Spala nieco ponad 6 litrów oleju napędowego na 100 km. Dla amatorów ostrej, sportowej jazdy przeznaczona jest wersja z najmocniejszym silnikiem benzynowym o pojemności 2.8 V6 i mocy 204 KM. Pozwala osiągnąć "setkę" w czasie 9,9 sekundy i rozpędzić Sharana do 217 km/h. Roman Dębecki
Sharan drugiej generacji
Po sześciu latach od wprowadzenia na rynek minivana o nazwie Sharan Volkswagen przedstawił drugą generację tego pojazdu. Zmiany nie są rewolucyjne.