W 1936 roku do produkcji weszła Simca 5 oparta na licencji Fiata 500 Topolino, a rok później Simca 8 oparta na Fiacie 508 C (późniejszym 1100). Dwa ostatnie licencyjne modele produkowano z różnymi modyfikacjami, aż do początku lat 50. W 1951 roku powstał pierwszy samodzielny projekt. Simca Aronde bardzo szybko okazała się sukcesem firmy przynoszącym ogromne dochody. W tym samym roku Simca wykupiła firmę Unic, w 1954 roku Forda France'a w 1958 roku Talbota. Jednocześnie większość udziałów w Simce wykupił Chrysler, a pięć lat później przejął całkowitą kontrolę nad firmą. W 1970 roku zmieniono nazwę na Chrysler France, a 11 lat później nazwa Simca zniknęła definitywnie z rynku motoryzacyjnego.Simca 6CV Comete została zaprezentowana po raz pierwszy na salonie paryskim w 1936 roku i była rozwinięciem jednego z pierwszych modeli licencyjnych Fiata 508 produkowanych przez Simcę. Model ten wytwarzano w 8 wersjach nadwoziowych w tym prezentowany kabriolet. Auto napędzał 4-cylindrowy, dolnozaworowy, silnik rzędowy o poj. 995 ccm i mocy 24 KM osiąganej przy 3600 obr./min. Warzący 700 kg samochód osiągał prędkość 90 km/h.
Simca - Fiat 6CV Comete 1936 rok
Zakłady Simca zostały założone w 1934 roku przez Henri - Theodore Pigozzi w celu produkcji licencyjnych Fiatów we Francji. Pierwszymi produkowanymi modelami były Fiaty 508 Balilla (Simca 6CV Balilla) i 508 Balilla Sport (6CV Balilla Sport) oraz Fiat 518 Ardita (Simca 11CV Ardita).
Auto Świat
Simca - Fiat 6CV Comete 1936 rok