W przedostatniej tegorocznej rundzie, która odbyła się na torze im. Masaryka w Brnie, Polak w pierwszym wyścigu był trzeci, a w drugim pierwszy.Jego największy rywal do zwycięstwa w tegorocznej edycji Pucharu František Došek miał kolizję na torze i nie zdobył punktów. Tym samym Lisowski zapewnił już sobie zwycięstwo w tegorocznej edycji.

Młody krakowianin przygodę ze sportem samochodowym rozpoczął już w wieku 7 lat. Tak jak na każdego przyszłego kierowcę wyścigowego przystało, na początku były starty w kartingu. Na pierwszy występ w Kartingowych Mistrzostwach Polski Mateusz musiał czekać do roku 2001. Już pierwszy sezon startów ten utalentowany zawodnik zakończył na podium, zajmując drugie miejsce w klasyfikacji generalnej w klasie Kadet 60. Kolejny sukces Lisowski odniósł w roku 2003, wtedy też po raz drugi zdobył szarfę I wicemistrza Polski, tym razem w klasie Kadet 80. Kolejny sezon startów to kontynuacja przygody z K-80, a zdobycie pierwszego w karierze tytułu Mistrza Polski zaowocowało przejściem do klasy ICA-Narodowej. Lisowski także tutaj wygrał z dużą, bo aż 33-punktową przewagą nad kolejnym zawodnikiem.

Po rocznej przerwie w występach Mateusz Lisowski, wraz z opiekującym się jego karierą ojcem, podjął decyzję o startach w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Wybór padł na jazdę SEATem Leonem Supercopa w barwach SEAT Sport Polska. W pierwszym sezonie Lisowski wywalczył tytuł Mistrza Polski w klasie H-3500.

Rok 2008 to dla Mateusza pierwszy rok startów za granicą, a dokładniej w Česká Pojišťovna - Škoda Octavia Cup. Zawodnik z Wieliczki był największym objawieniem sezonu 2008 w tym pucharze. Już w pierwszych startach zwrócił na siebie uwagę, zajmując 2. i 3. miejsce. Tym samym został pierwszym liderem sezonu.

W trakcie całej edycji 2008 Lisowski wielokrotnie pokazywał swoje umiejętności i gdyby nie falstart w pierwszym wyścigu IV rundy, zostałby najprawdopodobniej zwycięzcą całego cyklu. Ostatecznie utalentowany kierowca z Polski ukończył sezon na 5. miejscu, zostając najlepszym debiutantem i pierwszym zawodnikiem spoza Czech w klasyfikacji.

Oprócz występów w SOC, Lisowskiego oglądaliśmy także w Długodystansowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Głównie za sprawą właśnie Mateusza załoga Lisowski/Czapka startująca Renault Megane Trophy, dwa ostatnie wyścigi sezonu kończyła na drugim miejscu w klasyfikacji generalnej.

Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cup 2009 – wyniki

Poz.KierowcaKrajZespółPunkty1. Mateusz LisowskiPLDHL - AUTOCENTRÁLA HLUČÍN 149 2.František DošekCZ JOSEF PEKAŘ82 3.Aleš JirásekCZ ACA - AUTOCENTRÁLA HLUČÍN78 4.Patrik NemecSKAUTOMEDIA s.r.o.69 5. Petr Fulin CZVEKRA RACING TEAM - I68 6. Jiří JupaCZVEKRA RACING TEAM - I66 7. Daniel SkalickýCZVEKRA RACING TEAM - III59 8. Milan VaňkátCZMV Racing 569. Jan DostálCZVEKRA RACING TEAM - I36 10.Milan Kusý CZDHL - AUTOCENTRÁLA HLUČÍN23Foto: Petr Frýba