Również Toyota nie szczędziła środków na ten cel - 23,8 mln zł (10,9 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się: Renault - 21,5 mln zł (9,9 proc.), General Motors, importer Opla - 21,6 mln zł (9,7 proc.) oraz Fiat - 20,3 mln zł (9,2 proc.). Reklama w mediach od stycznia do końca maja kosztowała firmy motoryzacyjne 217,3 mln zł. W maju najwięcej Opla - 6,9 mln zł (11,9 proc. udziału wszystkich nakładów przeznaczonych na reklamę aut osobowych w mediach), Fiata - 5,9 mln zł (10,3 proc.), Renault - 4,5 mln zł (7,8 proc.), Toyotę - 3,9 mln zł (6,7 proc.) oraz Skodę - 3,6 mln zł. Wymienione firmy zajmują czołowe miejsca w rankingu sprzedaży.
Skoda postawiła na reklamę
W ciągu pięciu miesięcy 2004 roku Skoda wydała najwięcej pieniędzy na reklamę samochodów osobowych (25,3 mln zł), co dało jej blisko 12-proc. udział w całości wydatków przeznaczonych na reklamę - poinformowała firma Expert-Monitor.