{player}1241583067571.flv{/player}
W przypadku opisywanych testów Skody Yeti w sposób szczególny sprawdzano układy mechaniczne i elektronikę układów kontrolnych, funkcjonowanie układów wentylacji, ogrzewania i klimatyzacji. Testowano także elementy zawieszenia, amortyzatory, stabilizatory, dopasowywano najodpowiedniejsze ciśnienie w oponach, a w oparciu o zebrane dane doprecyzowano ustawienia trybu Off-road, dostosowujące działanie elektronicznych systemów wspomagających jazdę do poruszania się w terenie. Ponadto badano akustykę wnętrza oraz zużycie paliwa podczas jazdy terenowej. Wnioski jakie wynikają z przeprowadzonych badań są jednoznaczne: Skoda Yeti jest wysokiej jakości samochodem typu SUV z segmentu aut kompaktowych. Bardzo dobrze sprawdza się w codziennym użytkowaniu, a także zapewnia bardzo dobre właściwości podczas jazdy terenowej. Stanowi idealne połączenie cech pojazdów typu SUV i kompakt, oferując wysoki poziom bezpieczeństwa, świetną przyczepność, gwarantując komfort prowadzenia i co ważne zachowuje stabilność podczas pokonywania zakrętów. Kluczowe zalety Skody Yeti w porównaniu z ofertą konkurencji to przede wszystkim mniejsza masa pojazdu, stosunkowo nisko umieszczony środek ciężkości, dzięki czemu samochód cechuje wyjątkowa stabilność oraz wygoda w prowadzeniu, a także funkcjonalność systemu Off-road, który zapewnia bezpieczna jazdę w warunkach terenowych. Skoda Yeti wykorzystuje płytę podłogową, na której zbudowana jest między innymi Skoda Octavia Scout 4x4. Cechuje go większy prześwit, szerszy rozstaw kół na tylnej osi. Zastosowano również nowe amortyzatory oraz zdefiniowano tryb Off-road do jazdy w terenie. Dane techniczne: Wymiary zewnętrzne (dł./szer./wys.): 4223/1793/1691 mm Rozstaw osi: 2578 mm Prześwit: 180mm Ciężar własny samochodu gotowego do jazdy (z kierowcą): 1520 kg dla wersji 1.8 TSI 4x4, 1545 kg dla wersji 2,0/103 CR 4x4 Skrzynia biegów: 6-stopniowa przekładnia manualna dla wszystkich jednostek 1.2 TSI 77 kW, 1.8 TSI 118 kW 4x4, 2.0 TDI CR 81 kW 4x2, 2.0 TDI CR 103 kW 4x4, 2.0 TDI CR 125 kW 4x4 7-stopniowa przekładnia DSG dla silnika 1.2 TSI 77kW 5-stopniowa przekładnia manualna dla silnika 2.0 TDI CR 81 kW 4x2 Napęd 4x4 wykorzystujący sprzęgło Haldex 4. generacji System aranżacji tylnych siedzeń VarioFlex Off-road - tryb optymalizacji systemów wspomagających do jazdy w terenie dla samochodów 4x4 ESP - system optymalizacji toru jazdy