Można było więc sprawdzić zachowanie się auta przy większych prędkościach. Auto świetnie trzymało się drogi a pasażerowie chwalili cichą pracę silnika i wysoki komfort wnętrza. Yeti może się poszczycić obszerną przestrzenią wewnątrz. W pełni regulowane fotele zapewniają idealne warunki do długiego podróżowania. Osoby z tyłu siedzą o dwa centymetry wyżej niż kierowca i pasażer przedniego fotela - mają więc doskonały widok na drogę. Na drogach szutrowych odbywał się z kolei drugi odcinek testowej trasy. Tu przede wszystkim można było poznać zalety napędu na obie osie i sprzęgła Haldex czwartej generacji, które w zależności od warunków drogowych rozdziela moment obrotowy na przednią i tylną oś oraz na poszczególne koła. Tereny górzyste, strome zjazdy i podjazdy, częste zmiany nawierzchni - odcinki piaszczyste, szutrowe i asfaltowe to miejsca, które Skoda Yeti pokonała bez najmniejszego wysiłku. Ostatnim odcinkiem trasy był specjalnie przygotowany tor off-road. Pozwalał on sprawdzić nowoczesne systemy elektroniczne, w które wyposażono testowany model. Nowością w Skodzie Yeti jest tryb Off-road. Dzięki niemu, za pomocą jednego przycisku, kierowca może w warunkach terenowych wykorzystać systemy: Uphill start assistant, który dba o bezpieczeństwo podczas stromych podjazdów, Downhill assistant regulujący prędkość podczas zjazdów oraz ABS Off-road, ASR Off-road i EDS Off-road zapewniające bezpieczną jazdę w warunkach terenowych. Wnioski z jazdy nowym modelem Skody były jednoznaczne. Wysoki komfort jazdy, praktyczność i przewidywane niskie koszty eksploatacji sprawić mają, że samochód ten spełni oczekiwania kierowców poszukujących wszechstronnego auta klasy SUV. Skoda Yeti dostępna będzie w Polsce jesienią.
Skoda Yeti po pierwszych testach
Skoda Yeti znakomicie sprawdziła się na trasie podzielonej na 3 etapy różniące się od siebie rodzajem nawierzchni oraz ukształtowaniem terenu. Do pierwszego z etapów, czyli jazdy po nawierzchni asfaltowej, wykorzystano długi odcinek autostrady.