Przecięcie dróg krajowych nr 94 i 39, drogi powiatowej w kierunkuSkarbimierza i gminnej drogi do Pępic jeszcze niedawno było jednym znajniebezpieczniejszych skrzyżowań w województwie opolskim. Kolizje igroźne wypadki zdarzały się tam niemal każdego tygodnia. Oddział GDDKiA wOpolu od dawna starał się o środki na jego przebudowę.Skutecznie. Nowe rondo oddano do użytku.Kilkutygodniowy „poślizgiem" spowodowany był głównie przez atak zimy.W miejscu niebezpiecznego skrzyżowania na obwodnicy Brzegu powstałopięciowlotowe rondo z wydzielonymi trzymetrowymi ciągami rowerowymi ipieszymi (po 1,5 metra dla pieszych i rowerzystów). Przebudowane zostałyrównież drogi wlotowe od strony Pępic i Skarbimierza orazwybudowanodrogę serwisową od Pępic w kierunku Opola, chodniki od ulicyWłościańskiej w kierunku Opola oraz bajpasy od strony Opola w kierunkuBrzegu i od Brzegu w kierunku Wrocławia. Przebudowane zostało takżeskrzyżowanie ul. Włościańskiej (dwóch fragmentów) z ul. Konopnickiej.Zlikwidowanie tego „czarnego punktu" na brzeskiej obwodnicy pochłonęło -ze względu na duży zakres prac i ich trudność - około 6,5milionówzłotych.Na zdjęciu: nowe rondo na obwodnicy Brzegu