kwalifikujących się kosztów inwestycyjnych (kwota naliczana od 01.01.2001 r.). Wg UOKiK najmniejszą nominalną wartość pomocy otrzymał Opel - 14,8 mln zł (zainwestował 1,9 mld zł), 55,8 mln zł przypadło spółce Fiat-GM Powertrain (inwestycja 1,2 mld zł), 59,3 mln Isuzu (wyłożyło 760 mln zł), a 128,1 mln zł VW (zainwestował 1 mld).
Słaba pomoc publiczna
Firmy motoryzacyjne inwestujące w specjalnych strefach ekonomicznych (Opel, Fiat-GM Powertrain, Isuzu w katowickiej SSE oraz Volkswagen w legnickiej SSE) dotychczas otrzymały 258 mln zł wsparcia ze środków publicznych - wynika z raportu Urządu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Na mocy porozumienia z UE polski rząd może udzielić publicznego wsparcia do 30 proc.