Do twarzy mu zarówno w złocistym jak w ciemnoniebieskim kolorze. Tylko te dwie barwy na razie mogliśmy oglądać. Szersza paleta, aż 11 kolorów, pojawi się później. Poza atrakcyjną sylwetką, elementem przyciągającym wzrok będą 15-calowe koła z lekkiego stopu na oponach 195/60 R 15 V. To w wyposażeniu standardowym. Do wyboru oferowane są specjalnie zaprojektowane trójramienne koła o wymiarach 16 i 17 cali również z aluminium. Wersja turbo, która pojawi się jesienią, otrzyma koła 17-calowe z oponami o wymiarze 215/40 R 17 W. Sportowe kształty nadwozia doskonale harmonizują z wnętrzem Astry Coupé. W ofercie rynkowej znajdzie się sześć różnych wykończeń wnętrza. W trzech z nich dominować będą skórzane fotele i obicia drzwi w czerwieni, czerni lub beżu. Elegancko prezentuje się także czarno-srebrne połączenie skóry i alcantary. Podstawowe wersje natomiast zdominuje czerń lub beż. Konsola centralna otrzyma srebrne lub brązowe wykończenie. Tarcze wskaźników są w białym lub czarnym kolorze. Sportowy charakter samochodu znajduje także odzwierciedlenie w osiągach silników i właściwościach jezdnych. Podstawowa jednostka napędowa pochodzi z Astry II. Ma pojemność 1,8 l i osiąga moc 115 KM. W Astrze Coupé debiutuje natomiast zupełnie nowy 2,2-litrowy silnik o mocy 147 KM, pochodzący z nowej rodziny silników GM wprowadzanych przez koncern na całym świecie. Już jego basowy pomruk może się podobać, nie mówiąc o znakomitych osiągach i ekonomicznym zużyciu paliwa. Topowa jednostka napędowa o poj. 2 litrów wyposażona w turbosprężarkę osiąga moc 190 KM. Będzie dostępna na rynku od jesieni. Ręczne pięciobiegowe skrzynie biegów w wersjach 1.8 i 2.2 pochodzą z Astry II. Przydałyby się im krótsze i bardziej precyzyjne przełożenia. Trudno natomiast powiedzieć, jak będzie się spisywała nowa przekładnia w wersji 2.0 turbo. Do wyboru jest także automatyczna skrzynia biegów. Astra Coupé dobrze trzyma się jezdni i pewnie pokonuje wiraże i zakręty bez tendencji do nadsterowności. Środek ciężkości, znajdujący się o około 20 mm niżej niż w innych wersjach Astry, oraz bardziej twarde zawieszenie zapewniają lepsze zachowanie na drodze. Podwozie typu DSA (dynamicznego bezpieczeństwa) sprawia, że podczas hamowania na nawierzchni o różnej przyczepności automatycznie przeciwdziała ono tendencji do poślizgu. W wyposażeniu standardowym Astry Coupé znajdą się: ABS, kontrola przyczepności (TC), wspomaganie układu kierowniczego, skórzana kierownica, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, aktywne zagłówki, 4 poduszki powietrzne. Cena wersji podstawowej prawdopodobnie około 60 tys. zł. Stanisław Sewastianowicz
Ślicznotka
Rzeczywiście jest to samochód o przepięknej linii nadwozia. W końcu zaprojektowano je w stajni Bertone.