Nadwozie sportowego coupe zaprojektował Ercole Spada wspólnie ze swoim synem Paolo. Szkielet auta tworzy rama z rur aluminiowych, która ma zapewnić dostateczną sztywność, niską masę i bezpieczeństwo załogi. Karoserię wykonano z lekkich materiałów kompozytowych.
Ekskluzywne coupe ma 4659 mm długości, 1942 mm szerokości, 1235 mm wysokości, a masa auta wynosi 1360 kg. Wnętrze oferuje dosyć miejsca dla dwóch osób i ich bagaży - z tyłu znajdziemy bagażnik o pojemności 400 l. Częścią wyposażenia jest automatyczna klimatyzacja i kamera cofania.
Pod długą przednią maską zamontowano 8-cylinrowy silnik o pojemności przekraczającej 7 litrów, który produkuje moc 464 kW (630 KM) przy 6500 obr./min i moment obrotowy 668 Nm przy 4800 obr./min. Jednostkę przystosowano do spalania biopaliwa E85. Siła napędowa przenoszona jest na koła tylnej osi za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni biegów. Spada przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s i osiąga prędkość maksymalną 340 km/h.
Spada Codatronca TS porusza się na 19-calowych kołach ze stopów lekkich marki O. Z., na których zamontowano opony Pirelli P-Zero Corsa w rozmiarach 285/35 R 19 z przodu i 345/35 R 19 z tyłu. Układ hamulcowy Brembo z 8-tłoczkowymi zaciskami i tarczami o średnicy 380 mm na przedniej osi i 4-tłoczkowymi zaciskami i 355-milimetrowymi tarczami z tyłu stara się o bezpieczne zatrzymywanie auta.
Produkcja nowego włoskiego supersportu rozpocznie się jeszcze w tym roku. Firma Spada Vetture Sport planuje produkcję ok. 20 sztuk rocznie.