Poza gimbusami spadek sprzedaży odnotowano we wszystkich kategoriach autobusów: w segmencie pojazdów miejskich o 196,7 proc., międzymiastowych - 103,6 proc. oraz turystycznych - 90 proc. W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku najwięcej autobusów sprzedał Autosan (87 sztuk). Na tę firmę przypada 54 proc. rynku. Na drugim miejscu uplasowało się AMZ - 18 sztuk (11 proc.), a na trzecim Jelcz - 15 sztuk (9 proc.). Kolejne zajęły Kapena (13 sztuk, 8 proc.) oraz Scania (11 sztuk, 7 proc.) Pozostałe marki sprzedały łącznie 17 pojazdów, co stanowi 11-proc. udział w rynku. W opinii analityków zła sytuacja polskiego rynku autobusów wynika m.in. z trudnej sytuacji finansowej gmin, spadku przewozów pasażerskich oraz niższych dotacji budżetowych dla komunikacji miejskiej.
Spada sprzedaż autobusów
Według firmy JMK, zajmującej się monitorowaniem rynku autobusów, w pierwszym kwartale 2003 roku sprzedano w Polsce zaledwie 161 nowych autobusów, o 62 sztuki mniej niż w tym samym okresie w 2002 roku. Wynik ten byłby jeszcze niższy, gdyby nie złożone przez Ministerstwo Edukacji zamówienie na 270 autobusów szkolnych.