aut, tj. o ponad 42,5 proc. mniej niż w kwietniu br. Wówczas klienci nabyli ponad 45 tys. aut. Tylko dwóch producentów z pierwszej "10" odnotowało wzrost sprzedaży w maju. To Ford i Honda, która przedarła się z pozycji 11 na 10, wyprzedzając Nissana. Pozostałe firmy miały gorsze wyniki - od 3 proc. w przypadku Opla do ponad 50 proc. na niekorzyść CitroĎna. Mimo to łączna sprzedaż od stycznia do końca maja 2004 roku (169 530 sztuki) była wyższa o 19,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym.W rankingu producentów na pierwszym miejscu wciąż pozostaje Fiat. W dalszej części tabeli doszło do kilku roszad. Miejscami zamieniły się Renault z Oplem, który awansował na czwartą pozycję. O jedno oczko wyżej wskoczył także Volkswagen, spychając z 8 na 9 miejsce Citroena.Na uwagę zasługuje również dobry wynik Hyundaia. Koreański koncern w maju sprzedał więcej samochodów (467) niż łącznie w ciągu czterech pierwszych miesięcy br. (396 sztuk). Taki rezultat to zasługa obniżenia cen Getza.
Spadek kontrolowany?
Zgodnie z przewidywaniami w maju doszło do gwałtownego załamania sprzedaży nowych samochodów. Z salonów dilerskich wyjechało niespełna 26 tys.
Auto Świat
Spadek kontrolowany?