Logo
WiadomościAktualnościSpecjalny model na 20. rocznicę

Specjalny model na 20. rocznicę

Słynny niemiecki tuner, który zajmuje się przerabianiem fabrycznych wersji włoskich supersamochodów spod znaku Ferrari, obchodzi 20. rocznicę istnienia.

TuLesto
Carscoop
TuLesto

Z tej okazji firma Novitec Rosso wyprodukuje, ograniczoną do zaledwie 11 egzemplarzy, serię niezwykłych modeli TuLesto. W oficjalnym komunikacie prasowym tuner nie wspomina ani słowem o Ferrari, jednak trudno nie dostrzec podobieństw do Ferrari F430.

Zarówno nadwozie, jak i klatka bezpieczeństwa, wykonane są całkowicie z aluminium, co pozwala na utrzymanie niskiej masy pojazdu. Według przedstawicieli firmy, przez użycie dużych ilości włókna węglowego i aluminium, udało się uzyskać stosunek masy do mocy wynoszący zaledwie 1,62 kg/KM.

Do napędu TuLesto wykorzystano 4,4-litrowy silnik V8 z turbosprężarką, który produkuje maksymalna moc 777 KM przy 8 200 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy sięgający wartości 727 Nm przy 6 300 obr./min. Pozwala to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,4 sekundy oraz uzyskanie prędkości 300 km/h po 22,6 sekundy od startu. Wskazówka prędkościomierza zatrzyma się natomiast przy wartości 350 km/h.

Moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem półautomatycznej skrzyni biegów z karbonowymi manetkami przy kole kierownicy. Przeniesienie napędu wspiera blokada dyferencjału oraz opcjonalny system kontroli trakcji z funkcją wspomagania startu.

Zawieszenie TuLesto opiera się na podwójnych wahaczach z przodu i z tyłu, regulowanych amortyzatorach o zmiennym stopniu tłumienia i stabilizatorach. Możliwe jest także uniesienie przodu o 4 cm, co okazuje się pomocne przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające lub krawężniki.

Wysoką skuteczność hamowania zapewniają tarcze z materiałów kompozytowych, sześciotłoczkowe zaciski z przodu i z tyłu oraz system ABS.

Długość niemieckiego superauta wynosi ponad 4,6 m, szerokość 2,04 m, a wysokość to zaledwie 1,22 m. Tym samym TuLesto jest dłuższa i nieco węższa niż Ferrari F430, z którego projektanci wyraźnie czerpali inspirację. Za stylistykę odpowiada włoskie studio Luca Serafini Stile.

Producent nie przedstawił fotografii wnętrza, jednak twierdzi, że kabina ma zdecydowanie sportowy charakter i oferuje wysoki poziom komfortu dzięki klimatyzacji i profesjonalnemu systemowi audio.

Powiązane tematy: