Logo

Sportowy diesel

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Nowe diesle z bezpośrednim wtryskiem paliwa robią karierę. W Peugeocie wręcz olbrzymią.

We Francji w ogóle auta z silnikami wysokoprężnymi mają wielką tradycję. Nic dziwnego, że np. model 406 w 58,5 proc. wyposażany jest w silniki dieslowskie. Diesle w eleganckim, o sportowej linii coupé to jednak spore ryzyko. A jednak Peugeot zaryzykował i wyposażył model 406 Coupé w turbodiesel najnowszej generacji. Silnik ten, oznaczony jako 2.2 HDi, znalazł się po raz pierwszy w limuzynie 607. Coupé to jednak nie limuzyna. W nim się nie szuka oszczędnego zużycia paliwa, a dobrych osiągów silnika. Jednostka 2.2 HDi zdaje się być złotym środkiem.Pod względem dynamiki ustępuje nieco najsilniejszej, sześciocylindrowej jednostce benzynowej. 100 km/h osiąga w 10,9 sekundy (wersja z silnikiem V6 - 7,7 s). Pod względem elastyczności jest z tą wersją porównywalna. Na czwartym biegu przejście od prędkości 60 km/h do 90 km/h zajmuje jej 5,8 s, a więc o 0,1 s krócej niż wersji z silnikiem V6. Na piątym jest minimalnie gorsza od niej. Za to zużycie benzyny jest wręcz rewelacyjne - średnie spalanie na 100 km wynosi 6,4 l oleju. Przy czym 4,9 l poza miastem to jest naprawdę wynik!Samochód z tym silnikiem zachowuje się naprawdę jak rasowy, sportowy model. Nie zrywa się z piskiem opon, ale przy wyprzedzaniu elastyczność silnika jest godna podziwu. Poziom hałasu w czasie jazdy wydaje się być porównywalny z autami wyposażonymi w silniki benzynowe. Jazda z prędkością powyżej 170 km/h przypomina nam, że jest powietrze, że są opony, które potrafią mocno szumieć.Wraz z nowym silnikiem producent oferuje nowe kolory obić wnętrza i dwa nowe lakiery nadwozia.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: