Logo

Sprytny Colt

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Oficjalna premiera samochodu odbędzie się w marcu podczas salonu genewskiego. "Europejskiego" Colta nie można mylić z autem, które od listopada 2002 roku trafiło do sprzedaży w Japonii.

Sprytny Colt
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Sprytny Colt

Choć płyta podłogowa jest taka sama, wersja azjatycka różni się znacząco stylizacją przedniej części nadwozia, silnikami, skrzyniami biegów oraz wyglądem wnętrza. Nowy Colt został skonstruowany z myślą o europejskim odbiorcy. Jego produkcja, podobnie zresztą jak Smarta ForFoura, będzie się odbywała w należących do Mitsubishi zakładach NedCar w holenderskim mieście Born. Obydwa samochody zostały zbudowane na tej samej platformie. Mierzące 3,87 metra długości auto zostanie wyposażone w dwa silniki benzynowe - 1.1 oraz 1.3. Obydwa motory powstały w japońskich biurach konstrukcyjnych, a ich produkcja odbywa się w zakładach DaimleraChryslera w niemieckim Kolleda. Najmniejsza jednostka będzie miała 3 cylindry i moc 75 KM. Oprócz silników benzynowych pod maską Colta znajdziemy także turbodiesla pochodzącego z palety Mercedesa, o pojemności 1,5 litra. Do przeniesienia napędu użyte będą zarówno skrzynie manualne, jak i automatyczne. Z myślą o EuropieProducent obiecuje, że wnętrze auta ma być obszerniejsze niż w większości porównywalnych pojazdów. Specjalną uwagę poświęcono przestrzeni na nogi. Tylną kanapę dzieloną w proporcji 60:40będzie można także przesuwać, składać, regulować kąt pochylenia oparcia bądź całkowicie wyjmować. Mitsubishi zapowiedziało, że również dobór materiałów ma być dostosowany do gustów europejskich - deska rozdzielcza zostanie wykonana z miękkich tworzyw sztucznych wysokiej jakości. Nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażera mają czuwać 4 poduszki i kurtyny powietrzne. Standardowo w samochodzie znajdzie się ABS z elektronicznym rozdziałem sił hamowania EBD. W zależności od rynku auto będzie wyposażane także w MASC (Mitsubishi Active Stability Control), czyli ESP. W Genewie oprócz produkcyjnego już Colta zobaczymy także studyjną wersję coupé o nazwie CZ3. Od tego modelu już tylko krok do coraz popularniejszego coupécabrio - czy firma zdecyduje się jednak na jego produkcję, na razie nie wiadomo. W Europie Zachodniej auto zadebiutuje w maju. Firma wiąże z nowym modelem duże nadzieje na poprawę wyników sprzedaży. W zeszłym roku na Starym Kontynencie sprzedano ogółem 207 900 sztuk Mitsubishi. W Polsce najnowszy Colt w salonach pojawi się we wrześniu. Cena nie jest jeszcze znana.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Powiązane tematy: