mniej niż we wrześniu 2003 roku - podała firma Samar. Spadki odnotowały wszystkie czołowe firmy. Jednak sumaryczna sprzedaż od początku roku wyniosła 255 655 sztuk, tj. o 0,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem. Wojciech Drzewiecki, szef Samaru, zaznacza, że ilość sprzedanych samochodów w Polsce nie jest rzeczywista. Około 3 tys. aut stanowiło reeksport do krajów Unii Europejskiej.Przyczyn załamania sprzedaży nowych samochodów eksperci upatrują w lawinowym imporcie pojazdów używanych. Od maja każdego miesiąca przyjeżdża do Polski około 100 tys. aut z europejskiego rynku wtórnego.Pierwsza dziesiątka najczęściej kupowanych marek we wrześniu nie zmieniła się w porównaniu z sierpniem. Liderem pozostaje Fiat, który zwiększył udział marki w rynku do 16,9 proc. Pierwszą "10" zamyka Honda, która odnotowała największy, bo 58,7-proc. wzrost sprzedaży. Po 1 maja br. nadal nie może odnaleźć się Citroen - 8938 sprzedanych aut to o 23,3 proc. mniej niż we wrześniu 2003 roku.
Sprzedaż drgnęła
We wrześniu sprzedaż samochodów wyniosła 20 571 sztuk - o 1,4 proc. więcej niż w sierpniu i o 32,1 proc.