Auto Świat Wiadomości Aktualności Sterling – japońsko-brytyjsko-amerykańska porażka

Sterling – japońsko-brytyjsko-amerykańska porażka

Autor Filip Otto
Filip Otto

Sterling to dziwna firma, która powstała w Wielkiej Brytanii, korzystała z japońskiej technologii i miała podbić amerykański rynek. Wszystko trwało tylko pięć lat.

Sterling – japońsko-brytyjsko-amerykańska porażka
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Sterling – japońsko-brytyjsko-amerykańska porażka

Firma Sterling istniała od 1987 do 1992 roku. Powstała z inicjatywy Rovera, który chciał zaoferować Amerykanom luksusową limuzynę skrojoną pod ich gust i potrzeby. W tamtym czasie Rover był w bliskich relacjach z Hondą, więc Sterling 800 – jedyny model tej firmy – był tak naprawdę Hondą Legend, w Europie sprzedawaną jako Rover 800. Dlaczego więc Sterling nie odniósł sukcesu?

Na pewno nie z powodu kiepskich właściwości jezdnych (prowadził się całkiem dobrze), zbyt małego silnika (2,5 l V6) i złego wykończenia (wręcz przeciwnie – miał najprawdziwsze drewno i pełno skóry). Dlaczego więc nie podbił Ameryki? Zmagał się z beznadziejną jakością wykonania, rdzą i zabójczymi dla Rovera różnicami między wartością funta i dolara. Sterling sukcesu nie odniósł, choć do tej pory można go spotkać na drogach i naprawiać w serwisie Hondy.

Autor Filip Otto
Filip Otto
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków