Firma Sterling istniała od 1987 do 1992 roku. Powstała z inicjatywy Rovera, który chciał zaoferować Amerykanom luksusową limuzynę skrojoną pod ich gust i potrzeby. W tamtym czasie Rover był w bliskich relacjach z Hondą, więc Sterling 800 – jedyny model tej firmy – był tak naprawdę Hondą Legend, w Europie sprzedawaną jako Rover 800. Dlaczego więc Sterling nie odniósł sukcesu?
Na pewno nie z powodu kiepskich właściwości jezdnych (prowadził się całkiem dobrze), zbyt małego silnika (2,5 l V6) i złego wykończenia (wręcz przeciwnie – miał najprawdziwsze drewno i pełno skóry). Dlaczego więc nie podbił Ameryki? Zmagał się z beznadziejną jakością wykonania, rdzą i zabójczymi dla Rovera różnicami między wartością funta i dolara. Sterling sukcesu nie odniósł, choć do tej pory można go spotkać na drogach i naprawiać w serwisie Hondy.