Próby obejmowały wszystkie możliwe warunki drogowe - jazda po śliskiej nawierzchni (płyta poślizgowa), konkurencje sprawnościowe - "test łosia", slalom. Do prób przeznaczono auta 3-drzwiowe, wyposażone w silnik o pojemności 1,8 litra i mocy 133 KM (w wersji Dynamic). Pierwsze wrażenie jest podobno najważniejsze i decydujące o tym, czy samochód spodoba się - z tym Stilo nie powinno mieć problemów. Ergonomiczny, masywny kokpit, czytelne przełączniki, sportowe fotele zapewniające dobre boczne trzymanie. Osoby wysokie nie będą miały problemów z wsiadaniem na tylną kanapę. Przednie fotele mają pamięć ustawienia. Producent zadbał też o inne szczegóły i zaplanował dużo praktycznych schowków na drobiazgi. O pracy silnika informuje nas jedynie duży i czytelny obrotomierz - do wnętrza nie dociera prawie żaden dźwięk spod maski. Precyzyjne przełożenia skrzyni biegów ułatwiają "pracę" kierowcy, jedynym mankamentem może być za długi skok lewarka. Zastosowanie opcji City (znanej także z Punto) we wspomaganiu układu kierowniczego ułatwia manewrowanie na ciasnym parkingu (układ samoczynnie wyłącza się po przekroczeniu 50 km/h). Połączenie mocnego silnika z agresywną sylwetką może prowokować do szybkiej jazdy. Stilo pewnie pokonywało zakręty. Rozbudowane układy elektroniczne spowodowały, że nawet najbardziej energiczne próby zmuszenia samochodu do poślizgu spełzły na niczym. System automatycznie korygował nasze błędy.Pojawienie się Stilo może spowodować lekki niepokój konkurentów, a zwłaszcza Peugeota i Toyoty. Nowy Fiat nawiązuje stylistycznie do Punto - duża powierzchnia blachy, ostre załamania bocznej linii nadwozia. Producent postanowił zaoferować użytkownikom trzy wersje wyposażeniowe: Active, Dynamic i Abarth - wszystkie zawierają standardowo 6 poduszek powietrznych (w tym kurtyny chroniące głowę), rozbudowany system kontroli jazdy (ABS z EBD, ASR, MSR i BAS), komputer pokładowy, elektryczne wspomaganie kierownicy Dual Drive, zintegrowany system audio z 6 głośnikami oraz elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka. W wersji Dynamic otrzymamy ponadto manualną klimatyzację, ESP (dla silnika 1.8). Abarth posiada dodtakowo m.in.: inne materiały wykończeniowe, automatyczną klimatyzację, tempomat, skórzaną kierownicę. Mocno rozbudowana jest lista dodatkowego wyposażenia: lakier metalizowany, skórzana tapicerka, elektrycznie sterowany szklany dach, system otwierania i uruchamiania samochodu Easy Go, reflektory ksenonowe, tylne boczne poduszki powietrzne, system nawigacji satelitarnej, radarowy tempomat Radar Cruise Control oraz rozbudowane systemy audio.Stilo jest objęte dwuletnią gwarancją mechaniczną (bez limitu kilometrów) i 12-letnią gwarancją na perforację blach nadwozia. Podstawowa, 3-drzwiowa wersja z silnikiem 1.2 (80 KM) kosztuje prawie 53 tys. złotych. Za najlepiej wyposażone Stilo w wersji Abarth (2.4, 170 KM) zapłacimy 92,8 tys. złotych. Dla porównania Peugeot 307 (1.4, 75 KM) z podsta-wowym wyposażeniem kosztuje 47,9 tys. zł (wersja 5d). Za Toyotę Corollę (1.4, 97 KM) zapłacimy około 47 tys. zło-tych. Czy taki poziom cen usta-lonych przez producenta zapewni Stilo klientów, czas pokaże.
Galeria zdjęć
STILOwa jazda
STILOwa jazda
STILOwa jazda