Po niedawno opublikowanych szkicach Chevrolet zaprezentował światu fotografie samochodu koncepcyjnego WTCC Ultra, którego światowa premiera na targach w Paryżu ma być głównym magnesem jego stoiska.
Autorem designu granatowego hatchbacku w stylu aut z wyścigów WTCC jest 25-letni Ewan Kingsbury, którego celem było zaprojektować auto, które najlepiej charakteryzowałyby słowa agresywne, muskularne i dramatyczne. Zarazem studium WTCC Ultra ma pokazać przyszłą linię stylistyczną Chevroleta.
Hatchback WTCC Ultra zbudowano na podwoziu z kolumnami McPhersona o rozstawie osi 2650 mm, a rozmiary zewnętrzne auta to 4324/1906/1490 mm. Pod maską ukrywa się 2-litrowy 16-zaworowy turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem common-rail o mocy 190 KM, który od silnika w modelach Captiva i Epica różni się wyższym ciśnieniem doładowania.
WTCC Ultra posiada bardzo lekkie nadwozie z kompozytu i laminatów poliestrowo-szklanych, aerodynamikę polepsza obudowa podwozia, dyfuzor i tylny karbonowy spojler. Poszerzone nadkola wypełniono 20-calowymi obręczami, na których zamontowano sliki.
Sportowy wygląd widoczny jest także we wnętrzu, zainspirowanym filmem Powrót Batmana. W środku dominują ciemne powierzchnie z metalu o matowej powierzchni lub karbonu. Fotel kierowcy z powodu rozkładu masy przesunięto bardziej do tyłu i jak najniżej.
Koncept WTCC to dotychczas najbardziej globalny projekt General Motors. Pierwotny projekt powstał w Korei Południowej, design i wnętrze dokończono w Australii w firmie GM Holden Design, gdzie powstał również model, prototyp zbudowano w japońskiej firmie YDS, która wcześniej dla Chevroleta zrealizowała samochody koncepcyjne Chevrolet T2X i S3X, animacje na paryskie targi przygotowano w dziale technicznym centrum GM w Indiach i w Szwajcarskiej firmie Protoscar. Opracowaniem zawieszenia zajął się dział GM Europe Engineering we współpracy z brytyjską firmą Ray Mallock Limited, a nad opracowaniem niektórych elementów pracowali tacy dostawcy jak Hella, Osram, Dupont czy Kumho.