zajmuje się oficjalnie uszlachetnianiem modeli stuttgarckiego producenta.Pokazane po raz pierwszy podczas salonu w Detroit modele C 32 AMG i SLK 32 AMG przygotowane zostały dla najbardziej wymagających odbiorców nowej klasy C i mercedesowskiego roadstera ze składanym sztywnym dachem SLK. Oba modele otrzymały 3,2-litrowy V6, który we współpracy ze sprężarką osiąga moc 354 KM i fantastyczny maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 4400 obr./min. Te wartości stawiają zwłaszcza nową limuzynę Mercedesa w czołówce samochodów w swojej klasie. Dla porównania: jednostka napędowa nowego M3 BMW rozwija z pojemności 3246 ccm moc 343 KM i maksymalny moment obrotowy 365 Nm - nie posiłkując się jednak doładowaniem.Inżynierowie AMG traktują swoje silniki - wykonywane ręcznie z seryjnie wytwarzanych elementów - z pieczołowitością. Każdy z nich odpowiedzialny jest za gotową jednostkę napędową: składa wszystkie części sam - od nowo opracowanego wału korbowego, poprzez zmodyfikowane korbowody i wytrzymałe na bardzo wysokie temperatury tłoki, po nową śrubową sprężarkę mechaniczną, dostarczającą powietrze pod ciśnieniem ponad jednego bara.Nowy silnik AMG, spełniający przewidzianą na 2005 r. normę czystości spalin EU4, pozwala obu modelom osiągnąć (ograniczoną elektronicznie) prędkość maksymalną 250 km/h i przejechać 1000 m ze staru zatrzymanego zaledwie w 24,5 s. Napęd przenoszony jest na tylne koła za pośrednictwem nowej zautomatyzowanej skrzyni biegów Speedshift, łączącej zalety pięciostopniowego automatu z dynamizmem uzyskiwanym dzięki przekładni mechanicznej.AMG poddało tuningowi zawieszenia seryjnych modeli, żeby dostosować je do wyższych mocy silnika. W klasie C zmodyfikowano kolumny resorujące i obniżono nadwozie o 30 mm. W SLK oprócz nowego zestrojenia wprowadzono większy rozstaw kół. Oba modele otrzymały 17-calowe felgi, szerokie opony i subtelny retusz nadwozia. We wnętrzach zmodyfikowano deski rozdzielcze, zastosowano sportowe fotele i zmieniono koła kierownicy.
Galeria zdjęć
Stylowa moc
Stylowa moc