Logo
WiadomościAktualnościStylowo przestronny

Stylowo przestronny

Autor Adam Jamiołkowski
Adam Jamiołkowski

Multi Wagon to druga odmiana nadwoziowa wprowadzonego na rynek przed rokiem modelu Stilo. Nazwa jest połączeniem słów "multispace" i "wagon", używanych do określania samochodów MPV i pojazdów kombi.

Stylowo przestronny
Zobacz galerię (6)
Auto Świat
Stylowo przestronny

Odpowiada ona charakterowi auta, które ma cechy funkcjonalne z obu tych kategorii. Multi Wagon jest dłuższy i wyższy od hatchbacka. Wnętrze przypomina minivany - choć kierowca i pasażerowie siedzą dość wysoko, to miejsca nad głową nie brakuje. Oryginalnie rozwiązana jest kanapa tylna, dzielona w stosunku 1/3:2/3. Opcjonalnie obie jej części można niezależnie przesuwać do przodu, mają też niezależną regulację pochylenia oparcia. Pojemność bagażnika wynosi 510 l, przesunięcie tylnej kanapy do przodu zwiększa ją do 550 l. Po złożeniu tylnych siedzeń mamy do dyspozycji aż 1480 lprzestrzeni ładunkowej. Cztery silniki, trzy poziomy wyposażeniaStilo Multi Wagon dostępne jest w trzech poziomach wyposażeniowych: Actual, Active i Dynamic. W dwu pierwszych można obecnie wybierać między dwoma silnikami, w trzeciej do wyboru są trzy jednostki napędowe. W listopadzie paletę silników uzupełnić mają silniki szesnastozaworowe: benzynowy 1,4 l o mocy 90 KM i diesel JTD 1,9 l o mocy 136 KM. Auto ma bogate wyposażenie seryjne. W podstawowej wersji Actual seryjnie montowane są m.in. relingi dachowe w kolorze nadwozia, elektrycznie sterowane szyby przednie, centralny zamek z pilotem radiowym, wspomaganie kierownicy (elektryczne), układ ABS z EBD (elektronicznym rozdziałem siły hamowania), dwie przednie poduszki powietrzne typu Smart (wielostopniowego działania), dwa uchwyty Isofix do montowania fotelików dziecięcych na tylnej kanapie oraz zintegrowane światła przeciwmgielne. W odmianie Active wyposażenie uzupełniają klimatyzacja sterowana ręcznie i radio z odtwarzaczem CD. W wersji Dynamic montowana jest automatyczna klimatyzacja dwustrefowa z czujnikiem jakości powietrza, do wyposażenia seryjnego należą też boczne poduszki powietrzne z przodu, przesuwane tylne fotele z regulacją pochylenia oparcia oraz przyciemniane szyby boczne i szyba drzwi bagażnika. Korzystanie z auta uprzyjemniają ponadto pożyteczne drobiazgi, takie jak szuflada pod siedzeniem kierowcy, umieszczony centralnie z przodu podłokietnik z pojemnikiem na drobiazgi czy podświetlane lusterko w osłonie przeciwsłonecznej pasażera.Większa swoboda wyboru Analogicznie wyglądają teraz również poziomy wyposażeniowe modelu hatchback. Fiat wyciągnął wnioski z błędów popełnionych podczas wprowadzenia do sprzedaży tego auta, kiedy to klienci mieli do dyspozycji jedynie wersje bardzo dobrze wyposażone, ale też bardzo drogie. Błąd ten popełniono na wielu rynkach, ale na naszym miał on szczególnie dotkliwe konsekwencje dla firmy. Po wprowadzeniu do sprzedaży latem ubiegłego roku wyraźnie tańszej wersji podstawowej Stilo, teraz zdecydowano się zmodyfikować ofertę pod względem poziomów wyposażenia i dostępności opcji. Zmiany dają klientom znacznie większą swobodę w dopasowywaniu auta do własnych upodobań. Kupując zarówno nową odmianę kombi, jak i hatchbacka, klient ma obecnie do dyspozycji długą listę opcji, które nie są połączone w pakiety. Można więc na przykład zamówić Stilo 1.6 16V w najtańszej wersji Actual, ale zażyczyć sobie zamontowaniaukładu ABS i systemu kontroli trakcji ESP. Można dla odmiany postawić na komfort i zdecydować się na klimatyzację, również automatyczną czy podgrzewane fotele. Swoboda wyboru dotyczy też przednich poduszek bocznych i kurtyn powietrznych.

Autor Adam Jamiołkowski
Adam Jamiołkowski
Powiązane tematy: