Volvo odniosło niebywały sukces w niemieckim plebiscycie Auto Trophy 2006. Model XC90 otrzymał już po raz piąty nagrodę w kategorii zagranicznych samochodów SUV i off-road, podczas gdy Volvo C30 wygrało kategorię zagranicznych kompaktów.

Steven Armstrong, dyrektor wykonawczy spółki Volvo Car Corporation, odebrał nagrody kilka dni temu w berlińskim Meilenwerk. Pierwsze miejsca w swoich kategoriach dla Volvo XC90 i C30 to dowód na to, że samochody marki Volvo cieszą się w Niemczech doskonałą opinią i popularnością. Zasługa w tym przede wszystkim funkcjonalnego wnętrza i wzorowego bezpieczeństwa.

Volvo XC90 utrzymuje się na pierwszym miejscu w kategorii zagranicznych SUV-ów i off-roadów od roku 2002. Zwycięstwo debiutującego Volvo C30 to kolejny sukces nowego szwedzkiego kompaktu. Samochód zwyciężył już wcześniej w konkursie designerskim 2006 Design Award i Złota Kierownica (Goldenes Lenkrad) 2006.

Plebiscyt Auto Trophy, organizowany przez niemiecki dwutygodnik Auto Zeitung, odbył się w tym roku po raz dziewiętnasty. Ponad 350 modeli zgłoszonych do konkursu walczyło w dwudziestu siedmiu kategoriach. W plebiscycie za pośrednictwem kuponów czy internetu głosowało prawie 94.000 czytelników.