..Stylistycznie obeszło się jednak bez niespodzianek. Tak, jak przypuszczano, nowa "5" to kontynuacja formy, jaką zapoczątkowało BMW we flagowej limuzynie serii 7. Podobieństwo do większego modelu widać przede wszystkim w kształcie przednich i tylnych świateł. Stylistom udało się jednak zachować typowy dla BMW sportowy i zwarty styl nadwozia. Także wnętrze zostało wykonane z zachowaniem sportowego, typowego dla BMW designu. Nie zapomniano oczywiście o przestronności - samochód oferuje więcej miejsca niż poprzednik, ale w porównaniu np. z konkurencyjnym Mercedesem klasy E wnętrze BMW wydaje się nieco mniejsze. Większy niż u poprzednika (o 60 litrów) jest także bagażnik mieszczący teraz 520 litrów. Tę pojemność można jeszcze zwiększyć o kolejne 35 litrów, jeżeli zrezygnuje się z koła zapasowego. To natomiast jest możliwe, jeżeli zamiast standardowego ogumienia klient zamówi opony typu Run Flat. Wówczas "zapas" jest niepotrzebny, bo samochód na uszkodzonej oponie może jeszcze przejechać około 150 kilometrów. Podobnie jak w modelu serii 7 także tutaj sterowanie najważniejszymi funkcjami odbywa się za pomocą iDrive'u. Pokrętło znajduje się na kolumnie pomiędzy przednimi siedzeniami i jest łatwo dostępne zarówno dla kierowcy, jak i pasażera. Obsługiwane akurat funkcje pokazywane są na wyświetlaczu umieszczonym na konsoli środkowej. Po raz pierwszy zastosowano także wyświetlacz Head Up. Przy jego wykorzystaniu niektóre informacje, jak np. prędkość lub wskazania jazdy systemu nawigacyjnego, są wyświetlane na przedniej szybie przed kierowcą.Jak przystało na samochód o sportowym charakterze, do napędu wykorzystano mocne silniki. Podstawę stanowi benzynowa jednostka o mocy 170 KM. Ten silnik łączony jest tylko z 6-biegową skrzynią manualną. W modelu wyposażonym w większy motor benzynowy o mocy 231 KM wykorzystywana jest ta skrzynia lub przekładnia automatyczna z możliwością sekwencyjnego trybu pracy. Dla osób, które oprócz osiągów cenią sobie także umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo, producent przewidział diesla z bezpośrednim wtryskiem typu Common Rail. Silnik z 3 litrów pojemności uzyskuje 218 KM. Bardziej interesującym parametrem jest jednak ogromny moment obrotowy o wartości 500 Nm - dzięki niemu w każdej sytuacji drogowej wyprzedzanie to bezpieczny manewr.Łatwe kierowanie autem ma zapewnić aktywny układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem i zmienną siłą wspomagania. Przy sportowym stylu jazdy i prędkości około 120 km/h oraz podczas manewrów na parkingu układ kierowniczy działa bezpośrednio, dzięki czemu kierowca nie musi przekładać rąk podczas skręcania, a auto jest zwrotniejsze. Przy wyższych szybkościach przełożenie i siła wspomagania maleją, zwiększając stabilność jazdy.W nowej serii 5 udało się zmniejszyć o 75 kilogramów masę auta w stosunku do poprzednika. Umożliwiła to wykonana z aluminium przednia część karoserii. Od przednich słupków samochód zbudowano ze stali.W Polsce samochód pojawi się w sprzedaży w okresie wakacji. Ceny nie są jeszcze znane, ale mają być o około 6-10 procent wyższe niż modelu oferowanego dotychczas.
Galeria zdjęć
Super-5
Super-5
Super-5
Super-5
Super-5