Logo
WiadomościAktualnościSuperb, czyli luksusowy

Superb, czyli luksusowy

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

O marnym image'u firmy sprzed kilku lat nie ma nawet co wspominać. Pierwsze wspólnie z Volkswagenem opracowane auto - Octavia - okazało się "strzałem w dziesiątkę".

Superb, czyli luksusowy
Auto Świat
Superb, czyli luksusowy

Wprowadzeniu małej Fabii towarzyszyły także bardzo pochlebne opinie pozytywnie zweryfikowane kilkumiesięczną obecnością na rynku. Po tych sukcesach apetyt Skody zaczął wzrastać. Na tegorocznym salonie frank-furckim zaprezentowano propozycję firmy dla klasy średniej wyższej - Superb. Nazwa nowego samochodu nawiązuje do modelu produkowanego przez Czechów w latach trzydziestych.Wszystkie modele Skody wyłamują się z poszczególnych klas i segmentów podziału rynku motoryzacyjnego. Już zaprezentowana w 1996 roku Octavia nie dawała się łatwo przyporządkować. Przy rozstawie osi auta kompaktowego długość nadwozia znacznie przekraczała charakterystyczne dla tej klasy wymiary. Historia powtarza się przy Fabii, przedstawicielce segmentu B+, zbudowanej na płycie podłogowej, na której powstało nowe Polo. Teraz przyszła kolej na największy model z gamy - Superb. 4-drzwiowa limuzyna o długości ponad 4,8 metra prezentuje się bardzo okazale, ale skojarzenia z Volkswagenem Passatem są nieuniknione. Charakterystyczne obłości przodu i dachu są identyczne jak w aucie z Wolfsburga. Również patrząc na samochód z tyłu, nie można oprzeć się wrażeniu, że gdzieś to już wcześniej widzieliśmy. Dzięki dużemu rozstawowi osi (2803 mm) wnętrze samochodu sprzyja długim podróżom, nie tylko na przednich fotelach - siedzący w drugim rzędzie nie będą w żadnym wypadku czuć się pokrzywdzeni. Bagażnik Superba ma pojemność 462 litrów. Aby kierowca nie był rozpraszany odbiciami wnętrza w przedniej szybie, górna część kokpitu jest bez względu na wersję wykonana z ciemnego, matowego tworzywa. Dolna, w zależności od wyposażenia, może być szara lub kremowa (identyczne rozwiązanie jak w Octavii i Fabii).Podobnie jak inne modele Skody, również najnowszy Superb będzie sprzedawany w trzech standardach wyposażeniowych: Classic, Comfort i Elegance. Oczywiście każdy z nich może być uzupełniony o opcje, do których należą m.in. kurtyny powietrzne, elektroniczny czujnik parkowania, elektrycznie sterowany szyberdach. W Superbie producent oferuje 3 silniki benzynowe (od 115 do 193 KM) oraz dwa turbodiesle (130 i 155 KM). Najmocniejsze warianty silnikowe mogą być także wyposażone w automatyczną, 5-stopniową skrzynię biegów z możliwością recznej zmiany przełożeń (Tiptronic). Wraz z wprowadzeniem nowego modelu Skody pojawiają się nowinki techniczne, niegdyś w ogóle niedostępne dla tej marki, jak np. reflektory biksenonowe, elektroniczna kontrola stabilności toru jazdy najnowszej generacji (ESP), automatyczna skrzynia biegów z możliwością ręcznej zmiany przełożeń (Tiptronic). Producent, oprócz zaakcentowania wysokiego standardu samochodu doborem dobrych jakościowo materiałów wykończenia wnętrza, daje też gwarancję mobilności. Jeśli tylko będziemy poddawać auto przeglądom w autoryzowanych stacjach obsługi, przez całe życie samochodu możemy liczyć na bezpłatny dowóz naszego pojazdu do serwisu w razie potrzeby i, jeśli to konieczne, bezpłatny nocleg dla kierowcy i pasażerów. Superb ma w stosunku do swoich starszych braci przedłużone okresy międzyprzeglądowe - 30 tys. km dla silników benzynowych i aż 50 tys. km dla jednostek wysokoprężnych (jeśli jeździmy mało, pojazd musi trafić do serwisu maksymalnie po 2 latach). O tym, kiedy trzeba pojechać na przegląd, informuje komputer pokładowy. W polskiej ofercie najnowsza propozycja z Mlada Boleslav ma się pojawić na wiosnę przyszłego roku. Nie wiemy jeszcze, jaka będzie cena i czy standardy wyposażeniowe dla Europy Zachodniej zostaną u nas zachowane.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: