Wprowadzeniu małej Fabii towarzyszyły także bardzo pochlebne opinie pozytywnie zweryfikowane kilkumiesięczną obecnością na rynku. Po tych sukcesach apetyt Skody zaczął wzrastać. Na tegorocznym salonie frank-furckim zaprezentowano propozycję firmy dla klasy średniej wyższej - Superb. Nazwa nowego samochodu nawiązuje do modelu produkowanego przez Czechów w latach trzydziestych.Wszystkie modele Skody wyłamują się z poszczególnych klas i segmentów podziału rynku motoryzacyjnego. Już zaprezentowana w 1996 roku Octavia nie dawała się łatwo przyporządkować. Przy rozstawie osi auta kompaktowego długość nadwozia znacznie przekraczała charakterystyczne dla tej klasy wymiary. Historia powtarza się przy Fabii, przedstawicielce segmentu B+, zbudowanej na płycie podłogowej, na której powstało nowe Polo. Teraz przyszła kolej na największy model z gamy - Superb. 4-drzwiowa limuzyna o długości ponad 4,8 metra prezentuje się bardzo okazale, ale skojarzenia z Volkswagenem Passatem są nieuniknione. Charakterystyczne obłości przodu i dachu są identyczne jak w aucie z Wolfsburga. Również patrząc na samochód z tyłu, nie można oprzeć się wrażeniu, że gdzieś to już wcześniej widzieliśmy. Dzięki dużemu rozstawowi osi (2803 mm) wnętrze samochodu sprzyja długim podróżom, nie tylko na przednich fotelach - siedzący w drugim rzędzie nie będą w żadnym wypadku czuć się pokrzywdzeni. Bagażnik Superba ma pojemność 462 litrów. Aby kierowca nie był rozpraszany odbiciami wnętrza w przedniej szybie, górna część kokpitu jest bez względu na wersję wykonana z ciemnego, matowego tworzywa. Dolna, w zależności od wyposażenia, może być szara lub kremowa (identyczne rozwiązanie jak w Octavii i Fabii).Podobnie jak inne modele Skody, również najnowszy Superb będzie sprzedawany w trzech standardach wyposażeniowych: Classic, Comfort i Elegance. Oczywiście każdy z nich może być uzupełniony o opcje, do których należą m.in. kurtyny powietrzne, elektroniczny czujnik parkowania, elektrycznie sterowany szyberdach. W Superbie producent oferuje 3 silniki benzynowe (od 115 do 193 KM) oraz dwa turbodiesle (130 i 155 KM). Najmocniejsze warianty silnikowe mogą być także wyposażone w automatyczną, 5-stopniową skrzynię biegów z możliwością recznej zmiany przełożeń (Tiptronic). Wraz z wprowadzeniem nowego modelu Skody pojawiają się nowinki techniczne, niegdyś w ogóle niedostępne dla tej marki, jak np. reflektory biksenonowe, elektroniczna kontrola stabilności toru jazdy najnowszej generacji (ESP), automatyczna skrzynia biegów z możliwością ręcznej zmiany przełożeń (Tiptronic). Producent, oprócz zaakcentowania wysokiego standardu samochodu doborem dobrych jakościowo materiałów wykończenia wnętrza, daje też gwarancję mobilności. Jeśli tylko będziemy poddawać auto przeglądom w autoryzowanych stacjach obsługi, przez całe życie samochodu możemy liczyć na bezpłatny dowóz naszego pojazdu do serwisu w razie potrzeby i, jeśli to konieczne, bezpłatny nocleg dla kierowcy i pasażerów. Superb ma w stosunku do swoich starszych braci przedłużone okresy międzyprzeglądowe - 30 tys. km dla silników benzynowych i aż 50 tys. km dla jednostek wysokoprężnych (jeśli jeździmy mało, pojazd musi trafić do serwisu maksymalnie po 2 latach). O tym, kiedy trzeba pojechać na przegląd, informuje komputer pokładowy. W polskiej ofercie najnowsza propozycja z Mlada Boleslav ma się pojawić na wiosnę przyszłego roku. Nie wiemy jeszcze, jaka będzie cena i czy standardy wyposażeniowe dla Europy Zachodniej zostaną u nas zachowane.
Superb, czyli luksusowy
O marnym image'u firmy sprzed kilku lat nie ma nawet co wspominać. Pierwsze wspólnie z Volkswagenem opracowane auto - Octavia - okazało się "strzałem w dziesiątkę".
Auto Świat
Superb, czyli luksusowy